strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także

Aktualności

Porsche Cayenne z silnikiem Diesla
10-12-2008, foto: Porsche



Od lutego 2009 Porsche Cayenne oferowany będzie z turbodoładowanym dieslem V6 o pojemności trzech litrów i mocy 240 koni mechanicznych (176 kW) osiągającym maksymalny moment obrotowy 550 Nm. Porsche z tym silnikiem zużywa średnio 9,3 litra oleju napędowego przy emisji 244 g/km dwutlenku węgla. Do współpracy z nim przeznaczona została przekładnia automatyczna Tiptronic-S. Jednostka ta powstawać będzie w fabryce Audi AG w Zuffenhausen.

Wprowadzenie silnika diesla do Cayenne wiąże się m.in. ze zmianami dotyczącymi ograniczenia emisji spalin w Europie. Niektóre kraje już wprowadziły preferencyjne wysokości podatków dla kierowców kupujących nowe auta z silnikiem Diesla.

Jednocześnie Porsche w połączeniu z Volkswagenem i Audi, konsekwentnie kontynuuje swoją strategiędotyczącą redukcji spalin. W ubiegłym roku Cayenne otrzymał zmodyfikowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa zużywające o 15% mniej paliwa. Obecnie Porsche pracuje nad hybrydową wersją tego modelu, która ma się pojawić jeszcze w tej dekadzie.

Cayenne to najlepiej sprzedający się w Europie model Porsche. W roku finansowym 2007/2008 sprzedano ponad 45 tys. jego egzemplarzy. Z tego też powodu auta z silnikiem wysokoprężnym w pierwszej kolejności dostępne będą tylko na starym kontynencie.