RS26 na Road Show od kuchni 04-07-2007, foto: archiwum
•Na takie imprezy jak Road Show F1 zabiera się m.in. dwa bolidy F1 i części zapasowe do nich: silnik, skrzynię biegów oraz pełne zawieszenie przednie i tylne.
• W zespole bolidu na Road Show pracuje 15 techników.
•Na takie pokazy ustawia się wysokość podwozia na maksimum, tak aby bolid mógł bezpiecznie pokonywać nierówności podczas jazdy po ulicy.
•Karbodowy fotel wyposażony jest w sześć pasów bezpieczeństwa. W razie wypadku jest on wyjmowany razem z przypiętym kierowcą.
•Kadłub bolidu wykonany jest z włókien węglowych i aluminium o strukturze plastra miodu.
•Do dyspozycji techników pozostają cztery takie kierownice.
•Przednie zawieszenie to dwa niezależne, podwójne wahacze z włókien węglowych, drążek pchany, sprężyny skrętne i amortyzatory mocowane wewnątrz nadwozia.
•Tylne zawieszenie to
niezależne, podwójne wahacze z włókien węglowych, poprzeczne drążki reakcyjne, amortyzatory mocowane wewnątrz nadwozia do obudowy skrzyni biegów.
•Tak jak na prawdziwe zawody, tak i na Road-Show zabierane są opony dostosowane do różnych nawierzchni i warunków pogodowych.
Podstawowe dane techniczne
silnik:
RS26
typ:
V8 o kącie rozwarcia cylindrów 90
pojemność silnika:
2400 cm3
moc szacunkowa:
około 780 KM
maks. moment obr.:
19 000 obr/min
przyspieszenie od 0 do 160 km/h:
3 sekundy
skrzynia biegów:
siedmiobiegowa półautomatyczna przekładnia w obudowie z tytanu, jeden bieg wsteczny, system przyspieszonej zmiany biegów, sterowanie biegami za pomocą łopatek przy kierownicy
hamulce:
z włókien węglowych, tarcze i klocki Hitco, zaciski AP Racing