portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Rajdy | Cross Country Rally

Małysz z Martonem startują w Katarze
19-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Sealine Cross Country Rally to kolejny rajd, w którym bierze udział załoga Adam Małysz i Rafał Marton. Polacy z Orlen Teamu jadą z planem zdobycia kolejnych punktów w Pucharze Świata w cross country, w którym (po trzech dotąd rozegranych rajdach) zajmują trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej.



Małysz i Marton dotąd nie startowali w Katarze. W wielkanocny poniedziałek załoga wyczynowej Toyoty Hilux wyruszy na pierwszy z pięciu etapów-odcinków specjalnych, które zaplanowano w Sealine Cross Country Rally. Zawody, które firmuje słynny kierowca Nasser Al Attiyah, mają łączną długość (wraz z dojazdówkami) 1912 km.

Nie ma porównania do "Dakaru", ale zawody w Katarze mają swoją specyfikę (samochody i motocykle startują w niewielkim odstępie, a odcinki są przede wszystkim szutrowe i skaliste). Łatwo na pewno nie będzie.

Adam Małysz:
"Nie ma sensu oceniać jak nam pójdzie przed startem. Podobno w Katarze jest ciężko, bo i nawigacja trudna, konkurencja nie śpi i trzeba mocno uważać na opony, żeby na skałach - a tych jest znacznie więcej niż piasku - ich nie pociąć. Trudności się nie obawiam, bo na Dakarze czy ostatnio w Abu Dhabi im było trudniej, tym zdobywaliśmy lepsze czasy!".

Codziennie do przejechania jest kilkaset kilometrów, co - biorąc pod uwagę, że powierzchnia Kataru jest ponad 30 razy mniejsza od Polski - wymagało od organizatorów pewnych trików przy wyznaczaniu kolejnych odcinków specjalnych.

Rafał Marton:
"Piasek i wydmy są na niewielkiej części trasy. Poszczególne etapy są stosunkowo krótkie, ale pełne pułapek. Katar to mały kraj, więc żeby znaleźć miejsce na oesy część trasy biegnie po tych samych drogach, ale np. w różnych kierunkach. Pierwszego dnia jedziemy w jedną stronę, drugiego w drugą lub po szlakach wzajemnie się krzyżujących. Nasser na swojej imprezie nie podaje w zasadzie żadnych punktów charakterystycznych, a jedynie kierunki z kompasu. Do tego trzeba uważać na maruderów i tych, którzy gdzieś zamalinowali. Naprawdę łatwo się tam pogubić!".

Klasyfikacja Pucharu Świata w cross-country (po Abu Dhabi Dessert Challenge):
1. Władymir Wasiliew (RUS) 93 pkt.
2. Yazeed Alrajhi (SAU) 60 pkt.
3. Adam Małysz (POL) 42 pkt.
4. Marek Dąbrowski (POL) 38 pkt.
5. Miroslav Zapletal (CZE) 32 pkt.
6. Boris Gadasin (RUS) 27 pkt.
7. Reinaldo Varela (BRA) 26 pkt.
8. Yahya Al Helei (ARE) 24 pkt.
9. Martin Kaczmarski (POL) 22 pkt.
10. Stephan Schott (DEU) 20 pkt.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry