Rajdy | WRC 2014

Najlepszy wynik Madsa Ostberga dla Citroena!
09-06-2014 | źródło: materiały prasowe



Mads Ostberg i jego pilot Jonas Andersson poprawili swój najlepszy dotychczasowy wynik sezonu, zaś Khalid Al Qassimi i Chris Patterson zaliczyli swój pierwszy punkt w bieżącym sezonie. Świetnym wynikiem popisała się załoga Chardonnet/De la Haye, która debiutując w Rajdowych Mistrzostwach Świata nowym DS 3 R5, zajęła drugie miejsce w kategorii WRC2.

Ostberg i Andersson w etapach piątkowym i sobotnim systematycznie pracowali na swój sukces. W niedzielę, ostatniego dnia rajdu, załodze Citroën Racing pozostało utrzymać koncentrację na niecałych pięćdziesięciu kilometrach jazdy na czas i dotrzeć do mety w Alghero, by móc cieszyć się z miejsca na drugim stopniu podium.
Kris Meeke ruszał w niedzielę na trasy jako drugi, co oznaczało, że ma przed sobą nie odkurzony szuter czyli nawierzchnię świeżą, sypką, bez wytyczonego śladu poprzedników. Jedynym celem Brytyjczyka w ostatnim etapie było ukończenie rajdu i przejechanie tras dających nowe doświadczenia. Z powodu awarii w piątkowe popołudnie Meeke musiał skorzystać z zasady Rally2, ale pomimo doliczonej kary czasowej zdołał zaliczyć dwa punkty dla zespołu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team.
Na dłużej lepiej zapamięta cztery niedzielne odcinki specjalne Mads Ostberg, który pokonał je regularnie i pewnie w drodze po swój najlepszy wynik zaliczony za kierownicą DS 3 WRC. Norweg dokonał innego wyboru opon niż jego rywale (zabrał ze sobą dwie opony Michelin o miękkiej mieszance i cztery twarde, podczas, gdy konkurenci mieli po pięć twardych), skutecznie bronił się przed atakami nadrabiającego straty Jari-Mattiego Latvali i ostatnie kilometry rajdu mógł pokonać bez poczucia zagrożonej pozycji.
Na kończącym rajd odcinku Power Stage Ostberg zajął piąte miejsce; w klasyfikacji generalnej rajdu był drugi. Trzecie podium na sześć rozegranych do tej pory rajdów daje mu trzecie miejsce w tabeli kierowców bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata, składającego się w sumie z 13 rund.
Khalid Al Qassimi, czujący się coraz pewniej dzięki pracy wykonanej wspólnie z inżynierami zespołu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team, również zapisał na swoim koncie swój najlepszy wynik w tym sezonie, zajmując na mecie dziesiąte miejsce.
W swoim debiucie w Rajdowych Mistrzostwach Świata nowy samochód, DS3 R5, spełnił wszystkie pokładane w nim nadzieje. Startujący nim Sébastien Chardonnet i Thibault De la Haye, mistrzowie kategorii WRC3 i zdobywcy tytułu Citroën Top Driver, doprowadzili do mety nowe auto, oferowane przez zespół Citroën Racing w ramach programu zawodniczego dla klientów, na drugim miejscu w kategorii WRC2. Dopełnieniem sukcesu jest wygrana Thomasa Pletki za kierownicą DS 3 R3 w kategorii pojazdów z napędem na jedną oś.
Następną rundą WRC będzie Rajd Polski, zaplanowany na dni od 26 do 29 czerwca.

POWIEDZIELI NA MECIE:
Mads Ostberg: ?Przez cały czas utrzymywaliśmy tempo naszych najważniejszych rywali. Dzisiaj rano jeszcze nie mogliśmy być pewni, czy zachowamy do mety drugą pozycję. W jej utrzymaniu pomógł nam nasz wybór opon, który okazał się właściwy. Prowadząc DS 3 WRC, czuję się coraz pewniej. Nabieram zaufania do siebie i coraz lepiej wychodzi mi szybka jazda bez podejmowania nadmiernego ryzyka. Myślę, że dalsze postępy są kwestią kolejnych miesięcy solidnej pracy. Moim celem w następnych rajdach będzie wspięcie się o jeszcze jeden stopień na podium".
Kris Meeke: ?Rajd zaczął się po naszej myśli. Jechaliśmy w dobrym tempie do czasu, gdy zatrzymała nas awaria alternatora, uniemożliwiająca ukończenie piątkowego etapu. Wracając do walki w sobotę dzięki Rally2, musieliśmy z kolei odkurzać trasę. W takich warunkach trudno jest rywalizować o wysokie miejsce, ale mamy za sobą doświadczenie wzbogacające naszą rajdową praktykę. Mam nadzieję, że to będzie procentowało w przyszłości".
Khalid Al Qassimi: ?Dla mnie był to rajd szczególnie trudny. Trasy stanowiły bardzo duże wyzwanie dla wytrzymałości samochodów i nie mniejsze dla odporności załóg. Przez całą pierwszą część rajdu ciągle zmienialiśmy coś w ustawieniach. W sobotę po południu te korekty zaczęły przynosić efekty. Chociaż odkurzaliśmy trasę, czasy, jakie zaliczaliśmy, zaczęły być naprawdę dobre. Inżynierowie wykonali rewelacyjną robotę przy naszym aucie. Zrozumieli, czego potrzebuję, by poczuć się pewnie za kierownicą DS 3 WRC".
Sébastien Chardonnet: ?DS 3 R5 funkcjonował doskonale. W czasie jazdy dowiedzieliśmy się dużo na temat tego nowego samochodu; wiele ważnych informacji zebrała też ekipa techniczna. Co najważniejsze, osiągnęliśmy nasze cele. Dla nas był to perfekcyjny weekend. Zaczęliśmy nawet pewne dodatkowe próby z regulacjami samochodu, aby zebrać wnioski i doświadczenia dające nam przygotowanie do kolejnych rund sezonu".
Marek Nawarecki (zastępca szefa zespołu Citroën Racing): ?Zespół Citroën Racing przeżywał ten rajd niezwykle intensywnie. Przez cały czas działaliśmy jak sprawna, spójna maszyna. Zgranie i zgodność w zespole przełożyły się na wiele trafnie podjętych decyzji, na przykład co do wyboru opon, dzięki czemu nasi kierowcy mogli w pełni wykorzystać swoje możliwości. Mads pewną ręką pokonał trudności i zaliczył bardzo dobry wynik - drugie miejsce. Kris pomimo defektu alternatora wzbogacał swoje doświadczenie i powiększał pulę kilometrów pokonanych w warunkach walki na szutrowych oesach. Khalid zrobił znaczące postępy na bardzo trudnych trasach i dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej jest dla niego piękną nagrodą. Wreszcie, mamy za sobą bardzo udany debiut DS 3 R5. Dla tego nowego auta były to pierwsze kilometry rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a także pierwszy rajd na szutrze. Sébastien Chardonnet zaliczył doskonały rajd i dostarczył naszym inżynierom wielu cennych informacji. Drugie miejsce w kategorii WRC2, przed wszystkimi innymi R5, to wynik bardzo obiecujący na przyszłość".