portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | Volkswagen Castrol Cup

Volkswagen Castrol Cup debiutuje w ojczyźnie Volkswagena
21-05-2014 | źródło: materiały prasowe

EuroSpeedway Lausitz - to jeden z dwóch nowych torów w kalendarzu tegorocznego Volkswagen Castrol Cup. Właśnie na tym obiekcie, położonym w pobliżu miejscowości Klettwitz w Brandenburgii we wschodnich Niemczech, odbędzie się druga runda markowego pucharu, którą kibice będą mogli obejrzeć także w internecie.



Runda na niemieckim torze będzie jednocześnie pierwszym spotkaniem Agnieszki Szulim z samochodem wyścigowym. Dziennikarka radiowa i telewizyjna, obok Filipa Chajzera i Marcina Prokopa jest jednym z VIP Drivers tegorocznej edycji Volkswagen Castrol Cup. To właśnie w Lausitz Agnieszka Szulim pod czujnym okiem instruktorów zapozna się z systemami w które wyposażony jest 310-konny pucharowy Golf GTI oraz otrzyma szereg przydatnych informacji dotyczących wyścigów.



Agnieszka Szulim:
"Nie ukrywam, że jestem podekscytowana udziałem w II rundzie pucharu, a emocje już sięgają zenitu. Traktuję swoją obecność na Laustitz jako nowe doświadczenie przed startem w III rundzie w Poznaniu. Znam już Tor Poznań - mam za sobą wiele okrążeń przejechanych na motocyklu, ale również trening i egzamin do samochodowej licencji wyścigowej. Jadę do Niemiec z jednym celem - chcę maksymalnie wykorzystać czas z instruktorami i porozmawiać z kierowcami by jak najwięcej się dowiedzieć. Myślę, że to pomoże mi pokonać Filipa i Marcina".

Dla Jerzego Dudka, który w tym sezonie ściga się jako pełnoprawny uczestnik Volkswagen Castrol Cup, także będą to pierwsze kilometry na torze w Branderburgii. Jeden z najlepszych polskich bramkarzy przyjeżdża do Niemiec w pełni zmotywowany po obiecującym występie w pierwszej rundzie Volkswagen Castrol Cup, która pod koniec kwietnia odbyła się na węgierskim torze Hungaroring. Na zupełnie nieznanym sobie obiekcie, były reprezentant kadry Polski oraz piłkarz takich klubów jak FC Liverpool i Real Madryt świetnie poradził sobie w rozgrywanej w deszczowych warunkach sesji kwalifikacyjnej, gdzie zanotował 15. czas. W obu wyścigach Jerzy zajął 19. miejsce pokonując kilku bardziej doświadczonych rywali.



Jerzy Dudek:
"Nie mogę się już doczekać drugiej rundy pucharu, zwłaszcza, że słyszałem mnóstwo dobrych rzeczy o tym torze. To techniczny, wymagający tor, choć nie tak szybki jak Hungaroring. Spodziewam się, że będzie to dla mnie kolejne bardzo cenne wyścigowe doświadczenie".

Fani sportów motorowych, którzy nie zdecydują się na wyprawę na niemiecki tor, będą mieli możliwość obejrzenia bezpośredniej transmisji z wyścigów Volkswagen Castrol Cup online. Dzięki technologii livestreamingu możliwe będzie emocjonowanie się rywalizacją kierowców Golfów GTI przed ekranem tabletu czy komputera lub nawet telewizora z dostępem do sieci. Relacja z zawodów będzie dostępna pod adresem: http://volkswagencastrolcup.pl/index.php/livestream-ii-runda-vwcc

Do Niemiec, jako lider rozgrywek Volkswagen Castrol Cup, przyjedzie Marcus Fluch. 25-latek idealnie rozpoczął swój drugi sezon w pucharze, pewnie wygrywając oba wyścigi na Hungaroringu. Na koncie Szweda widnieje 50 punktów, czyli o 10 więcej niż zgromadził aktualny wicelider serii - Maciej Steinhof. Krakowianin finiszował na Węgrzech najpierw na drugim, a później na trzecim miejscu. Najlepszą trójkę sezonu uzupełnia Jeffrey Kruger, który w 2013 roku wygrał Polo R Cup India. 21-letni kierowca z RPA wywalczył w kwietniu 38 punktów, a na ten dorobek składa się czwarta i druga pozycja. 4 punkty mniej od debiutanta z Kapsztadu zebrał Jan Kisiel, który ubiegłoroczne rozgrywki Volkswagen Castrol Cup ukończył na trzeciej pozycji. 19-latek z Warszawy stanął na najniższym stopniu podium w pierwszym wyścigu tego sezonu, a jako szósty przekroczył linię mety w kolejnym biegu. Regularnością wykazał się Robertas Kupcikas, dwukrotnie zamykając czołową piątkę. 31-latek z Litwy zajmuje właśnie piąte miejsce z dorobkiem 32 punktów. Na końcu czołowej dziesiątki znajduje się Małgorzata Rdest, jedyna kobieta w pucharowej stawce. Z kolei Jerzy Dudek, jako pełnoprawny uczestnik pucharu, na węgierskim torze zdobył swoje pierwsze punkty w klasyfikacji Volkswagen Castrol Cup. Kierowca Golfa z numerem 7 dwukrotnie w obu wyścigach zajął 19. miejsce, dzięki temu na jego kontro trafiło pierwsze 5 punktów.



W ostatni weekend maja może dojść do sporych przetasowań w klasyfikacji generalnej sezonu. W Niemczech, jak i we wszystkich pozostałych rundach sezonu, kierowcy będą punktować według nieco innego schematu niż na Hungaroringu. Zwycięzca wyścigu zainkasuje 50 punktów, czyli 2 razy więcej w porównaniu do inauguracji rozgrywek. Ostatnim premiowanym punktami miejscem będzie dwudzieste. Za finisz na końcu drugiej dziesiątki zawodnik otrzyma 2 punkty, a nie jeden jak na Węgrzech. Kierowcy, którzy zajmą miejsca 2-19, uzyskają punkty według klucza: 42 - 38 - 34 - 32 - 30 - 28 - 26 - 24 - 22 - 20 -18 - 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4.

Pierwszy w historii wyścigowy weekend Volkswagen Castrol Cup na terenie Niemiec rozpocznie się w piątek 23 maja. Tego dnia zostaną zorganizowane wolne treningi, trwające po pół godziny. Pucharowe Golfy zagoszczą na torze w godzinach 13:05 i 18:25. W sobotę 24 maja o 8:30 ruszą kwalifikacje. To one zdecydują o kolejności, w jakiej zawodnicy ustawią się na starcie do dwóch wyścigów. Zgodnie z regulaminową nowością drugi najlepszy wynik każdego kierowcy z czasówki wpłynie na ustawienie na starcie do drugiego biegu. Pierwszy wyścig odbędzie się w sobotę 24 maja o 14:50, a drugi - w niedzielę 25 maja o 14:30.

Arena II rundy Volkswagen Castrol Cup znajduje się około 70 kilometrów od granicy niemiecko-polskiej. Na torze, pierwotnie zwanym Lausitzringiem, goszczą takie rozgrywki takich serii jak m.in. DTM (jedna z najważniejszych serii samochodów turystycznych) czy World Superbike. W przeszłości rywalizowali na nim uczestnicy Scirocco R-Cup. Eurospeedway Lausitz został uroczyście otwarty 20 sierpnia 2000 roku. Tydzień później zostały zorganizowane pierwsze zawody sportowe - IDM. Obiekt oferuje 8 wariantów układu przygotowanego do wyścigów samochodowych lub motocyklowych. W najdłuższej konfiguracji "kółko" wynosi 4,5 km. Rekordzistą trasy o długości 4,35 km (opcja Grand Prix) jest Heikki Kovalainen. Fin wykręcił najlepszy czas w 2004 roku podczas zawodów World Series by Renault. W trakcie weekendu Volkswagen Castrol Cup kierowcy będą rywalizować na pętli o długości 3,44 km. Szerokość nitki toru waha się od 12 do 24 m, a najdłuższa prosta ma prawie 650 m.

Charakterystyczne trybuny EuroSpeedway Lausitz są gotowe na przyjęcie nawet 120 tys. kibiców. W ostatni weekend maja jedną z atrakcji na EuroSpeedway Lausitz będą zmagania zawodników rywalizujących w serii ADAC GT Masters. Magnesem, który zapewne przyciągnie kibiców na trybuny będzie występ Sebastiena Ogiera. Rajdowy Samochodowy Mistrz Świata z zespołu Volkswagena zamieni swoje Polo R WRC na Audi R8 LMS Ultra, którym wystartuje w obu wyścigach serii ADAC GT Masters.



W Niemczech, jak i we wszystkich rundach sezonu, zawodnicy będą mogli skorzystać z systemu Push-to-Pass. Dzięki niemu moc wyścigowego Golfa wzrośnie z 260 do 310 KM na 10 sekund. Każdy z kierowców ma prawo użyć 50-konnego "dopalacza" 19 razy w trakcie jednego wyścigu. Dotychczasowa historia VWCC pokazała, że umiejętne wykorzystywanie tego rozwiązania wpływa na końcową kolejność w danym biegu. Kto sobie najlepiej poradzi z tym elementem na EuroSpeedway Lausitz? Kibice, którzy wybiorą się do Brandenburgii, powinni zwrócić uwagę na boczne szyby Golfów. Liczby wyświetlane na nich oznajmiają ile razy kierowca może użyć system Push-to-Pass. Jego aktywację sygnalizuje niebieska lampka umieszczona za przednią szybą.

Michał Gadomski:
"Przesiadka z Picanto o mocy 85 KM do samochodu, który momentami rozwija 310 KM, to diametralna różnica. Dzięki temu, że testy na Slovakia Ringu były obfite w jazdy i rady instruktorów, dość szybko udało mi się zapoznać z Golfem. Widzę jednak, że potrzebuję jeszcze trochę szlifu i jazd do całkowitego wyczucia auta. Również system Push-to-Pass okazał się ważnym elementem wyścigu. Bez pozostawienia sobie zapasu na ostatnie okrążenia można zapomnieć o dobrym wyniku. Mam dużo wniosków odnośnie techniki jazdy, użycia "dopalacza" i samej taktyki na wyścig. Jestem prawie pewien, że zaowocuje to na Lausitzringu. Sam samochód i organizację pucharu oceniam bardzo pozytywnie. Jestem mile zaskoczony profesjonalizmem, przygotowaniem Golfów, które są bardzo wyrównane i da się nimi ścigać "łeb w łeb". Pucharówka jest autem wyczynowym i można nią naprawdę szybko pojechać, hamulce nie zawodzą, opony są odpowiednie, a zmiana biegów tsama przyjemność".



Adam Rzepecki:
"Nowy tor w kalendarzu to dobre rozwiązanie. Jednak dla mnie dodanie Lausitzringu nie ma znaczenia, ponieważ znam ten obiekt, jak zresztą większość torów w naszej części Europy. Trening na Lausitzringu miałem 21 kwietnia, a ponadto jeździłem tam w zeszłym roku. Chciałbym i muszę poprawić się w kwalifikacjach, ale nie mam pewności, czy stanie się to już w Niemczech. Jeśli dobrze pojadę kwalifikacje, to myślę, że zajęcie miejsca w pierwszej siódemce zawodników nie będzie problemem. Dla mnie idealne byłyby: kwalifikacje na suchym torze, a wyścigi na mokrym. Ten tor jak jest mokry, jest trudnym torem, a ja daję sobie radę podczas wyścigu w deszczu, co pokazałem na Red Bull Ringu".

Barstys Tautvydas:
"Przede wszystkim Volkswagen Castrol Cup jest naprawdę dobrze zorganizowany, chciałbym podziękować organizatorom za dobrze wykonaną pracę. Tutaj walka w wyścigach jest naprawdę całkiem fair w porównaniu do Clio Cup UK. Atmosfera jest wyśmienita. 2 lata temu zacząłem startować w wyścigach w Clio Cup. W porównaniu do Clio, Golf jest znacznie łatwiejszy w prowadzeniu, całkiem stabilny, ABS w niektórych sytuacjach może trochę pomóc. Golf jest idealnym samochodem do rozpoczęcia kariery wyścigowej albo bawienia się wyścigami. Push-to-Pass dodaje smaku zawodom. Lubię to, ten element przypomina mi jedną z gier na PC, w którą grałem w dzieciństwie. Na Lausitzringu chciałbym wbić się do czołowej dziesiątki, ale taki sam cel ma wielu utalentowanych kierowców, więc będzie trudno. To będzie mój pierwszy start na tym torze".

Artem Vokhrintsev:
"Na Węgrzech udało się wyczuć samochód na suchej nawierzchni, ale jest jeszcze wiele do zrobienia. Z treningami w deszczu sytuacja jest inna, to moje pierwsze treningi w deszczu i wyczucie samochodu nie jest jeszcze możliwe. Push-to-Pass jest dobrym dodatkiem do wyścigu, sprawia że jest bardziej interesująco i konkurencyjnie. Kulminacyjnym punktem weekendu były na pewno 2 wyścigi - pierwsze w życiu. Szczególnie pamiętam drugi wyścig, była bardzo intensywna walka z konkurentami. W Niemczech, jeśli nie będzie deszczu, celem jest zakwalifikowanie się do najlepszej dziesiątki i walka o wyższe pozycje".
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry