portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | WTCC 2014

Honda Civic na podium w wyścigu WTCC w Argentynie
04-08-2014 | źródło: materiały prasowe

Norbert Michelisz z dumą stanął na 2. miejscu podium po zakończeniu pierwszego wyścigu WTCC na torze Autodromo Termas de Rio Hondo w Argentynie.



Młody Węgier, ścigający się Hondą Civic WTCC zespołu Zengo Motorsport, popisał się doskonałym startem z drugiej linii, dojeżdżając do pierwszego zakrętu tuż obok zawodnika, który wystartował z pole position. Po pierwszym okrążeniu był drugi, którą to pozycję utrzymał do końca rywalizacji.

Tiago Monteiro doskonale wystartował z trzeciej linii, dzięki czemu mógł walczyć o trzecie miejsce w stawce, jednak spadł na piątą lokatę i przez cały wyścig prowadził zaciętą walkę z Tomem Chiltonem. Pomimo problemów ze swoją Hondą Civic, spowodowanych uszkodzonym amortyzatorem, Portugalczyk do końca rywalizacji jechał jako piąty. Z kolei Gabriele Tarquini z Castrol Honda World Touring Car Team uplasował się na ósmym miejscu, czyli o jedno oczko wyżej, niż Mehdi Bennani z zespołu Proteam Racing Civic.

Norbert Michelisz:
"Jestem szczęśliwym człowiekiem. Tuż po starcie przedostałem się na dobrą pozycję, którą utrzymałem przez cały wyścig. Na ostatnich okrążeniach do ataku przystąpił Muller, jednak dystans dzielący nasze samochody był na tyle duży, że bez problemu dojechałem do mety jako drugi, notując tym samym najlepszy wynik w tym sezonie i zdobywając cenne punkty w klasyfikacji generalnej".

Na starcie drugiego wyścigu, Hondy Civic ustawiły się na trzeciej, czwartej, szóstej i siódmej pozycji, co zwiastowało emocjonujący początek rywalizacji. Bennani, Tarquini i Monteiro zdołali wyprzedzić Valente, który wystartował z pierwszej linii, natomiast już pod koniec pierwszego okrążenia Bennani jechał za liderem, tuż za nim uplasowali się Tarquini i Monteiro, natomiast Michalisz utknął na 8. miejscu.

W połowie wyścigu drugą lokatę zajmował Gabriele, za nim jechał Tiago, a Bennani stracił kilka pozycji po tym, jak został wyprzedzony przez zawodnika, który ostatecznie stanął na najwyższym stopniu podium. Tarquini wjechał na metę czwarty, Monteiro - piąty, Michalisz utrzymał 7. miejsce, a Bennani uplasował się na 9. pozycji.

Gabriele Tarquini:
"W drugim wyścigu zaliczyłem dobry start. Następnie wdałem się w potyczkę z Mehdim i Tiago, aby przez jakiś czas utrzymać drugie miejsce. Samochód spisywał się bez zarzutu - nasi mechanicy poprawili wiele elementów - jednak sposób, w jaki wyprzedzili mnie Lopez i Muller bardzo mnie zdziwił. Przed następnym wyścigiem czeka nas więc sporo pracy".

Tiago Monteiro:
"Dobrze wystartowałem i nawet z przyjemnością powalczyłem na torze z Gabriele, ale nie chciałem narażać nas na zbytnie ryzyko podczas wykonywania manewrów wyprzedzania. Wciąż zajmuję czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców, więc w kolejnych wyścigach muszę dać z siebie wszystko".

Norbert Michelisz:
"Nie popisałem się dobrym startem, a później, w wyniku kontaktu z dwoma innymi samochodami, zakończyłem wyścig z siódmą lokatą. Cieszę się, że zdobyłem kilka punktów i nie uszkodziłem swojej Hondy Civic".

Mehdi Bennani:
"Początek wyścigu był udany, jednak po tym, jak zablokował mnie Chilton nie mogłem odzyskać wypracowanego wcześniej tempa".

Alessandro Mariani, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy J.A.S. Motorspor:
"Po testach w Walencji znaleźliśmy nowe sposoby na zwiększenie osiągów naszych samochodów, co było widoczne podczas tego weekendu. Jako dyrektor zespołu jestem jednak rozczarowany, że nie osiągnęliśmy lepszych rezultatów. Z drugiej strony doświadczenie zdobyte w tych warunkach torowych zaprocentuje w przyszłości i z pewnością przyczyni się do poprawy wyników".

Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy:
"Ten weekend potwierdził wyższą sprawność podwozia i silnika w naszym samochodzie. Zmiany, jakie nieustannie wprowadzamy w oprogramowaniu jednostki napędowej przynoszą pozytywne rezultaty, dzięki czemu doganiamy konkurencję".
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry