portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | WTCC 2014

Nowe tereny rywalizacji dla Citroenów C-Elysee WTCC
30-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Od czasu powrotu z toru Paul Ricard mechanicy zespołu Citroen Racing mieli tylko trzy dni na naprawę uszkodzeń - śladów walki, jakie pozostawił na samochodach ubiegły weekend. Trzy Citroeny C-Elysee WTCC zostały już wyekspediowane na Węgry, gdzie wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu wyścigów samochodów turystycznych.



Yves Matton, dyrektor zespołu Citroen Racing:
"Tych parę dni wystarczyło, abyśmy mogli zrobić pierwszy, wstępny bilans tego sezonu. Jedno potrójne i dwa podwójne zwycięstwa to wyniki, które przekraczają nasze najśmielsze oczekiwania. Oceniam, że nasz zespół wyjątkowo szybko odnalazł się w tej nowej dla siebie dyscyplinie sportów motorowych i pokazał zdolność szybkiego, skutecznego reagowania na nieoczekiwane zmiany pogody i inne nagłe okoliczności zachodzące podczas wyścigu. Drugim wielkim powodem do zadowolenia jest dla nas fakt, że nasi kierowcy potrafią wygrywać w regularnej walce, bez konieczności liczenia na niepowodzenia rywali. Przy tym żaden z naszej trójki nie robi niczego kosztem kolegów: w zespole czuje się ducha solidarnej walki drużynowej. W tej chwili skupiamy się na najbliższych czekających nas zadaniach: musimy poradzić sobie na torach, które znamy znacznie gorzej od naszych konkurentów i walczyć z nimi pomimo tego, że i oni wyraźnie robią szybkie postępy".

Budapeszteński tor Hungaroring, rozsławiony dzięki wyścigom Grand Prix Formuły 1, organizowanych tu od roku 1986, w roku 2011 po raz pierwszy stał się areną jednej z rund Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA WTCC. W ubiegłym roku na trybunach zgromadziło się ponad 50 tys. kibiców, by dopingować kierowców, w tym przede wszystkim miejscowego idola, zawodnika z Węgier Norberta Michelisza.

Sebastien Loeb:
"Niecierpliwie czekam na tę rundę, bo wszyscy opowiadają, że towarzyszy jej wręcz niesamowita atmosfera".

Jose-Maria Lopez:
"Będzie to, obok Argentyny, niewątpliwie jedna z rund z największą widownią na trybunach. Dla mnie jest to szczególnie motywujące".

Również Yvan Muller należy do kierowców, którzy lubią Hungaroring i odnoszą na nim sukcesy. Dotychczas zawodnik z Alzacji wziął udział w trzech rundach WTCC w Budapeszcie i za każdym razem zdobywał w nich pole position, by następnie wygrywać pierwszy wyścig. Raz, w roku 2011, walka na torze długości 4381 m, o trasie pokonującej szereg pagórków i nawierzchni pokrytej charakterystycznym drobnym pyłem, przyniosła mu zwycięstwo w obydwu biegach.

Sebastien Loeb:
"Ja też trochę już tam jeździłem - kilka lat temu bolidem Formuły F3000, a latem ubiegłego roku Citroenem C-Elysse WTCC. Było to na samym początku prac rozwojowych nad tym samochodem. Tor jest dosyć wąski i ma swoje drobne tajniki techniczne. Mnie się raczej podoba, ale nie jestem pewien, czy będzie na nim wystarczająco dużo okazji do wyprzedzania".

Jose-Maria Lopez:
"Ostatni raz ścigałem się w Budapeszcie w roku 2006, w serii GP2. Tor jest bardzo kręty, przez co stanowi wielkie obciążenie dla opon, które trzeba umieć oszczędzać od pierwszych treningów aż po obydwa wyścigi. To może okazać się czynnikiem decydującym o sukcesie, szczególnie, jeżeli weekend będzie gorący".

We czwartek 1 maja, w przeddzień pierwszych wolnych treningów na Hungaroringu, kierowcy zespołu Citroen Racing i ich C-Elysee WTCC wezmą udział w "Great Run" - przejazdach pokazowych zorganizowanych na ulicach stolicy Węgier. Ich trasa, przebiegająca przed słynną fasadą gmachu węgierskiego Parlamentu, wytyczona została po obu stronach Dunaju czyli na brzegach zarówno Budy, jak i Pesztu, dwóch części stolicy kraju. Oczekuje się, że będzie to wielkie święto i prawdziwa manifestacja zamiłowania Węgrów do sportów motorowych - wzdłuż trasy z pewnością oczekiwać można olbrzymich rzesz publiczności.

Pierwsze wolne treningi, tak samo, jak we wszystkich innych rundach bieżącego sezonu, z wyjątkiem Moskwy, odbędą się w piątek w godzinach od 12:30 do 13:00. Treningi kontynuowane będą w sobotę w godzinach od 9:00 do 12:00, a po nich, o 14:30, rozegrane zostaną kwalifikacje. Dwa wyścigi główne rozpoczną się w niedzielę, o godzinach, odpowiednio, 13:35 i 14:35.<
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry