portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | World Endurance Championship 2014

Hybrydowe Toyoty z podwójnym podium na torze Silverstone
23-04-2014 | źródło: materiały prasowe

W miniony weekend odbyła się pierwsza runda tegorocznej serii World Endurance Championship (WEC) - sześciogodzinny wyścig na torze Silverstone. Hybrydowe Toyoty TS040 HYBRID nie dały pozostałym zespołom szans, zajmując dwa pierwsze miejsca w wyścigu.



1000-konne bolidy TS040 HYBRID zdominowały wyścig Silverstone. Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi, jadący bolidem nr 8, zajęli pierwsze miejsce, a Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima, którzy w bolidzie nr 7 startowali z pole position, dojechali na metę jako drudzy.

Wyścig rozpoczął się dla Toyoty znakomicie. Alex Wurz w bolidzie nr 7 utrzymał prowadzenie na starcie, a Sebastien Buemi w bolidzie nr 8 awansował na okrążeniu otwierającym z miejsca 5. na 3.

Podczas całego wyścigu warunki na torze zmieniały się wielokrotnie. Zawodnicy startowali na suchej nawierzchni, jednak po ok. 40 minutach rywalizacji rozpoczęły się opady deszczu. Oba bolidy Toyoty zjechały do alei serwisowej na zmianę ogumienia. Samochód nr 7 otrzymał opony na deszcz, natomiast samochód nr 8 opony na nawierzchnię wilgotną. Dzięki nim, przy szybko schnącym torze, Sebastien Buemi mógł w pełni wykorzystać moc systemu hybrydowego i napęd na cztery koła.

Wyścig zakończył się jednak 40 minut przed czasem z powodu nawrotu ulewnego deszczu. Zarówno zawodnicy Toyota Racing, jak i oba bolidy TS040 HYBRID okazały się bezkonkurencyjne. Wyścig na torze Silverstone był pierwszym dla nowoopracowanych bolidów Toyoty. Za dwa tygodnie (3 maja) zespół wystartuje w roli faworyta podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa w Belgii.



Klasyfikacja końcowa wyścigu Silverstone znajduje się na oficjalnej stronie serii WEC: www.fiawec.com/races/6-hours-of-silverstone/results-and-chrono.html
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry