strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | JedĽ Bezpiecznie
Technika
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Jednostki napędowe

Nowy silnik wysokoprężny Renault
24-03-2010, foto: Renault

Renault wprowadza do gamy swoich pojazdów nowy silnik wysokoprężny 2.3 dCi (typ M9T). Pierwszym napędzanym nim autem jest Nowy Master.




Silnik zbudowany został na bazie jednostki dCi o pojemności dwóch litrów i zastąpi montowane dotychczas 2.5 dCi (typ G9U) i 3.0 dCi (ZD30 - nie jest to ten sam silnik co w Lagunie). Jednostka dostępna jest z mocą 100 (75 kW), 125 (92 kW) lub 150 (110 kW) koni mechanicznych. W dwóch pierwszych wariantach wyposażona została w turbosprężarkę o stałej geometrii, a w najmocniejszym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii.

Do współpracy z nim przeznaczono skrzynię mechaniczną lub zautomatyzowaną z podwójnym kołem zamachowym. W modelu z napędem na przednią oś silnik ustawiony jest poprzecznie, a na tylną - wzdłużnie.

W porównaniu do poprzedników nowy silnik jest bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Według testów fabrycznych Nowy Master z napędem na przednią oś zużywa o 1 litr ropy mniej, a z napędem na tył o 2,7 litra na 100 km. Jest to równoznaczne ze mniejszeniem, o około 10 proc., emisji CO2. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych spełnia normy Euro5, zaś bez niego - Euro 4.

Renault wydłużył również okresy między przeglądami, których dokonywać trzeba będzie co 2 lata lub 40 tys. kilometrów przebiegu. Z kolei zastosowanie łańcucha, zamiast paska rozrządu wyeliminowało konieczność jego wymiany co 6 lat. Wyliczono również, że podczas eksploatacji Nowego Mastera przez okres 4 lat lub 150 tys. km przebiegów właściciel auta będzie mógł zaoszczędzić około 1800 euro.

Nowa jednostka produkowana jest wyłącznie we francuskiej fabryce w Cleon. W niedalekiej przyszłości trafi on również do innych modeli samochodów w obrębie Aliansu Renault-Nissan.



www.jedz-bezpiecznie.pl

czytaj także:

Salon samochodowy
· Renault powraca do klasy wyższej 06-12-2010
· Renault Clio Giordini RS 17-08-2010
· Pierwsze zapowiedzi Salonu Samochodowego w Paryżu 05-07-2010
· Megane CC już w Polsce 19-06-2010
· Renault Wind zadebiutuje w Genewie 02-02-2010
· Renault Megane Sport 15-01-2010
· Renault Fluence już w salonach 08-01-2010
· Renault Fluence także z napędem elektrycznym 19-11-2009
· Renault zapowiada produkcję elektrycznego samochodu 10-11-2009
· Nowy Megane na sportowo 08-11-2009
· Elektryczne pojazdy Renault 19-09-2009
· Urodzinowa wersja Renault Espace 21-05-2009
· Coraz więcej Ranault i Dacii z silnikami eco2 17-03-2009
· Nowe Clio zadebiutuje w Genewie 06-02-2009
· Wyprzedaże rocznika 2008 w salonach Renault 09-01-2009
· Nowa generacja Renault Megane 20-11-2008
· Twingo powraca 01-06-2007

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie
· 11 finał konkursu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" 28-04-2011
· 7 finalistów konkursu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" 26-03-2010
· Prace finalistów konkursu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" 26-03-2010
· Kosmiczna przeszłość Woosha 16-03-2010
· Kosmiczne historie 08-12-2009
· Ruszyła 10. edycja konkursu plastycznego "Droga dla wszystkich" 29-10-2009
· Nasza fotorelacja z 9. finału 24-04-2009
· Finałowe prace 9. edycji konkursu "Bezpieczeństwo dla Wszystkich" 26-03-2009
· Namalować bezpieczeństwo 21-10-2008
· Nasza fotorelacja z 8. finału 25-04-2008
· Finałowe prace dzieci 25-04-2008
· "Bezpieczeństwo na drodze to nasza wspólna korzyść" 25-04-2008
· Spotkanie w Disneylandzie 27-08-2007
· Ruszyła 7. edycja "Bezpieczeństwa dla wszystkich" 31-10-2006

Szkoła Jazdy Renault
· Blask, który oślepia 16-08-2010
· Z klimatyzacją czy bez? 28-07-2010
· Pieszy na drodze 18-06-2010
· Jedź ostrożnie podczas deszczu 20-05-2010
· Opony zimowe nie na lato 21-04-2010
· Nadwaga w samochodzie 22-03-2010
· Nie wycieraj talerzy podczas jazdy 11-03-2010
· Odwilż - mokro i niebezpiecznie 03-03-2010
· Uważaj jeżdżąc podczas choroby 02-02-2010
· Nie grzej na postoju 23-12-2009
· Lampka win(n)a 18-12-2009
· Niebezpieczny kierowca na diecie 30-11-2009
· Jesienne przymrozki na drogach 21-11-2009
· Z tyłu też w pasach! 12-10-2009
· Październik na drogach - 18 ofiar dziennie 01-10-2009
· Uwaga na tył 22-09-2009
· Klimatyzacja, ekonomia i szok termiczny 14-07-2009
· Nietrzeźwy poranek 05-05-2009
· Fotelik bezpieczeństwa 07-04-2009
· Światło we mgle 26-03-2009
· Teoria to nie wszystko 20-03-2009
· Jazda bez trzymanki 04-03-2009
· Odśnieżanie się opłaca 26-02-2009
· Gołoledź - niewidoczne zagrożenie 17-02-2009
· "Stop" oznacza więcej niż zwolnij 04-02-2009
· Konkursowa jazda 29-01-2009
· Nawigacja GPS może zahipnotyzować! 12-01-2009
· Jadąc agresywnie zyskujesz tylko 1 minutę 18-12-2008
· Jak ruszyć na śliskiej i zaśnieżonej nawierzchni 11-12-2008
· Fryzura na drogę 10-11-2008

Technika
· Nowy silnik wysokoprężny Renault 24-03-2010
· Renault eco 2 13-07-2007
· 10 tysięcy crash-testów w 55 lat 09-01-2007

Akcje przywoławcze do serwisów
· Renault Master III 24-11-2010
· Renault Scenic II 09-06-2010
· Renault Master 08-12-2009
· Renault Scenic III i Megane III 20-11-2009
· Renault Scenic II i Kangoo II 10-11-2009
· Renault Koleos 05-11-2009
· Renault Trafic II 03-11-2009
· Renault Twingo II 15-10-2009

Targi, wystawy, imprezy
· N-Gine Renault F1 Team Show w Poznaniu 17-07-2010
· Pobij z Renault rekord Guinnessa 02-07-2010


copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry