Nowy silnik wysokoprężny w "pięćsetkach" 26-11-2009, foto: Fiat
Do modeli 500 i 500C trafiła mocniejsza jednostka wysokoprężna. Silnik 1.3 dysponuje mocą 95 koni mechanicznych.
Silnik 1.3 MultiJet 95 KM opracowany został przez Fiat Powertrain Technologies. Jednostka zasilana jest wtryskiem Common Rail II generacji, który zapewnia lepszą kontrolę nad procesem spalania, co z kolei przekłada się na redukcję zużycia paliwa, emisji dwutlenku węgla, hałasu i polepsza właściwości jezdne. Nowy silnik spełnia normy Euro 5.
Modele Fiata z tym silnikiem wyposażone zostają fabrycznie w funkcję "Start/Stop", który według producenta pozwala na ośmioprocentową oszczędność paliwa w cyklu miejskim. Specyfikacja techniczna podaje także średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,9 l/100 km i emisji CO2 równej 104 g/km.
Jednostka 1.3 MultiJet 95 KM dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm przy 1,5 tys. obr/min. i pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 180 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy. Do współpracy z nią przeznaczono 5-biegową skrzynię mechaniczną.
Wraz z pojawiem się mocniejszego silnika diesla w hatchbacku 500 w zawieszeniu tylnym wprowadzono belkę skrętną i drążek stabilizatora. To rozwiązanie znane jest już z wersji Abarth i 500C.
W Polsce mocniejszy silnik uzupełni ofertę "pięćsetki" w pierwszy kwartale 2010 roku. Następnie pojawi się w modelu 500C, który zadebiutuje u nas na przełomie czerwca i lipca.