strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
reklama
Technika
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Jednostki napdowe

Technologie SKYACTIV
21-10-2010, rdo i foto: Mazda

Mazda Motor Corporation opublikowaa szczegy dotyczce najnowszej generacji ukadw napdowych pod nazw SKYACTIV. Nowe rozwizania obejmuj silniki, skrzynie biegw, nadwozia oraz podwozia, ktre bd wprowadzane do gamy Mazdy od 2011 roku, przynoszc znaczne zmniejszenie zuycia paliwa oraz emisji dwutlenku wgla we wszystkich modelach.




Proces ten w pierwszym etapie bdzie koncentrowa si na tworzeniu lekkich konstrukcji oraz na optymalizacji technologii ukadu przeniesienia napdu. Na dalszych etapach wprowadzone zostan technologie poprawiajce wydajno, takie jak odzysk energii z ukadu hamulcowego oraz ukady hybrydowe. Celem jest obnienie zuycia paliwa w samochodach Mazdy o 30 proc. przed rokiem 2015 (w porwnaniu z 2008).

Silnik benzynowy SKYACTIV-G, osignie - bez zastosowania elektrycznych elementw napdu - poziom zuycia paliwa, ktry do tej pory by zarezerwowany dla rozwiza hybrydowych. Wysoce wydajny silnik benzynowy z bezporednim wtryskiem charakteryzuje si wspczynnikiem sprania wynoszcym 14,0:1 - jest to najwyszy na wiecie wspczynnik osignity przez produkowany fabrycznie silnik benzynowy.

Takie waciwoci oznaczaj, e silnik zuywa o 15 proc. mniej paliwa, a jednoczenie moment obrotowy zwiksza si o 15 proc. Wyszy moment obrotowy przy niskich i rednich prdkociach silnika przekada si na wikszy komfort prowadzenia oraz mniejsze zuycie paliwa w codziennej eksploatacji.

Nowy silnik wysokoprny SKYACTIV-D take osign rekordowy wspczynnik sprania wynoszcy 14,0:1. Jest to najlepszy wynik w historii dla silnika wysokoprnego - oznacza on dwudziestoprocentowy spadek zuycia paliwa oraz wyjtkowo czysty proces spalania.

Nowy silnik Mazdy SKYACTIV-D bdzie spenia przyszy standard emisyjny Euro 6 bez koniecznoci zastosowania kosztownych rozwiza zmniejszajcych zawarto tlenkw azotu w spalinach. Dwustopniowa turbosprarka zapewnia rwnomiern i pynn reakcj zarwno przy niskich, jaki i wysokich prdkociach obrotowych silnika oraz zwiksza zakres przedziau prdkoci obrotowych silnika do 5200 obr./min., przy ktrych moment obrotowy osiga maksymalne wartoci.

W ramach technologii SKYACTIV inynierowie Mazdy stworzyli take now automatyczn skrzyni biegw SKYACTIV-Drive, ktra czy zalety standardowej automatycznej skrzyni biegw, skrzynibezstopniowej i dwusprzgowej. Znacznie rozszerzony zakres dziaania sprzga lock-up zwiksza wydajno przekadni hydrokinetycznej, poprawia wydajno przeniesienia momentu obrotowego oraz sprawia, e kierowca czuje si podobnie jak w przypadku prowadzenia samochodu z rczn skrzyni biegw.

SKYACTIV-Drive charakteryzuje si rwnie oszczdnym zuyciem paliwa - jest ono o 7 proc. mniejsze ni w przypadku obecnie stosowanych automatycznych skrzy biegw.

Nowa SKYACTIV-MT to niezwykle lekka i kompaktowa rczna skrzynia biegw o obnionym wspczynniku tarcia wewntrznego, ktry rwnie przekada si na nisze zuycie paliwa. Jej kompaktowy rozmiar przyczynia si do efektywnego rozplanowania konstrukcji samochodu, za krtki skok dwigni i atwo zmiany biegu przywodz na myl samochd sportowy.

Obnienie masy pojazdu ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia zuycia paliwa i emisji dwutlenku wgla. Gwn rol w tym procesie odgrywa bdzie nowa konstrukcja SKYACTIV-Body oraz rama pojazdu SKYACTIV-Chassis. Nowe nadwozie o duej wytrzymaoci jest o 8 proc. lejsze oraz o 30 proc. sztywniejsze. czy ono w sobie wyjtkowo wysoki poziom bezpieczestwa w razie zderzenia oraz zwinno prowadzenia. Niewielk mas pojazdu osignito przede wszystkim dziki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymaoci na rozciganie oraz optymalnych materiaw spajajcych. Nowe podwozie SKYACTIV-Chassis wyposaono take w nowoczesne zawieszenie, ktre jest o 14 proc. lejsze ni obecnie stosowane oraz gwarantuje wysoki komfort jazdy.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Wywiady
· Coraz więcej osób rozumie założenia Zoom-Zoom 30-06-2010
rozmowa z Magdaleną Węglewską, Dyrektor PR Mazda Motor Poland

Aktualności
· Nowa Mazda5 trafia do salonów 08-10-2010
· Mazda CX-7 z homologacją ciężarową 19-05-2010
· Mazda 6 z homologacją ciężarową 19-04-2010
· 25 salon sprzedaży Mazdy 22-03-2010
· Dwa nowe salony Mazdy 11-12-2009
· Mazda 6 Hoshi 02-12-2009
· Mazda 5 z homologacją ciężarową 27-05-2009
· Mazda Poland uruchamia program "Mazda Assistance" dla swoich klientów 13-11-2008

Zapowiedzi
· Nowa Mazda 5 w sprzedaży od jesieni 29-06-2010
· Nowa Mazda 5 zadebiutuje w Genewie 20-01-2010
· Genewskie premiery Mazdy 03-02-2009

Prezentacje
· Debiut nowej Mazdy 5 29-03-2010
· Odświeżona Mazda CX-7 06-10-2009
· Nowa Mazda 3 03-12-2008

Technika
· Technologie SKYACTIV 21-10-2010
· Mazda pracuje nad silnikiem hybrydowym 29-03-2010
· Najbardziej ekologiczna lakiernia samochodów 21-11-2009

Galerie
· Wieczór z Mazdą 28-06-2010

copyright 2002-2023 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry