strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | JedĽ Bezpiecznie
Technika
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Technika w samochodzie

10 lat Centrum Technicznego Delphi w Krakowie
29-07-2010, źródło i foto: Delphi

Delphi Automotive obchodzi dziesiąta rocznicę krakowskiego Centrum Technicznego. Otwarty 26 lipca 2000 roku ośrodek stanowi wiodącą jednostkę badawczo-rozwojową w kraju pod względem swojej historii oraz osiągnięć.



W krakowskim Centrum Technicznym Delphi inżynierowie pracują nad rozwojem innowacyjnych technologii przyjaznych dla środowiska oraz zapewniających bezpieczeństwo i połączenie ze światem zewnętrznym. Obszary specjalizacji obejmują: projektowanie elektroniki i oprogramowania dla systemów wbudowanych, architekturę elektryczną-elektroniczną, produkty kontroli emisji oraz testowanie i walidację.

Pod koniec 2009 roku zlokalizowana w Krakowie grupa inżynierów uzyskała unijną dotację na dalszy rozwój innowacyjnej technologii redukcji emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów hybrydowych. Prace nad projektem "zielonej technologii" zatytułowanym "Innowacyjny system redukcji emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów wyposażonych w silniki nowej generacji" zostały zaplanowane do roku 2011.

Wśród technologii, nad których rozwojem pracują krakowscy inżynierowie są:

- elektroniczny radar skanujący (ESR) - Laureat prestiżowej nagrody 2010 Automotive News PACE - innowacyjne urządzenie umożliwiające wykorzystanie wielu funkcji związanych z aktywnym bezpieczeństwem, takich jak: adaptacyjny tempomat wraz z systemem ostrzegania o możliwości zderzenia i systemem wspierania układu hamulcowego,

- bezhalogenowy kabel o ultra cienkich ściankach - finalista nagrody 2010 Automotive News PACE - są to bardzo trwałe kable samochodowe o znacząco zredukowanej masie i grubości izolacji w porównaniu do tradycyjnych kabli,

- moduł pochłaniacza par paliw dla pojazdów hybrydowych - ta nowo opracowywana technologia umożliwi producentom ekonomicznych samochodów spełnienie najbardziej rygorystycznych, międzynarodowych norm dotyczących kontroli emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów,

- urządzenie monitorujące stan akumulatora - łączy ono czujnik IVT z oprogramowaniem, które stale śledzi stopień naładowania akumulatora (SOC) i jego stan techniczny (SOH), a w odpowiednim momencie ostrzega kierowcę, że akumulator będzie wymagał doładowania lub wymiany,

- systemy klasyfikacji wagi pasażera siedzącego obok kierowcy (PODS) - system dzięki specjalnej folii wbudowanej w siedzisko umożliwia automatyczną klasyfikację masy ciała na przednim fotelu, wykrywając osobę dorosłą, dziecko czy też brak pasażera. Dzięki uzyskanym informacjom napełnienie czołowej poduszki powietrznej następuje nie tylko proporcjonalnie do siły uderzenia, ale także jest dostosowane do wagi pasażera.

- systemy złącz Delphi – zlokalizowani w Krakowie inżynierowie wykorzystują Delphi Velocity Tool Suite, kompleksowa platformę zintegrowanych narzędzi do projektowania, analizowania i symulacji, wspierając wielu producentów samochodów w rozwijaniu ich architektury elektryczno-elektronicznej.

Heinrich Kleinemeier, dyrektor Centrum Technicznego Delphi w Krakowie:
"Wykwalifikowana kadra inżynierów w krakowskim Centrum Technicznym ma swój znaczny wkład w innowacyjny dorobek firmy Delphi. Wdrożywszy z powodzeniem wiele programów dla naszych klientów, zlokalizowane w Krakowie zespoły inżynierów są gotowe do dalszej pracy nad rozwojem firmy".


copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry