strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
reklama
Technika
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Technika w samochodzie

10 lat Centrum Technicznego Delphi w Krakowie
29-07-2010, Ÿród³o i foto: Delphi

Delphi Automotive obchodzi dziesi¹ta rocznicê krakowskiego Centrum Technicznego. Otwarty 26 lipca 2000 roku oœrodek stanowi wiod¹c¹ jednostkê badawczo-rozwojow¹ w kraju pod wzglêdem swojej historii oraz osi¹gniêæ.



W krakowskim Centrum Technicznym Delphi in¿ynierowie pracuj¹ nad rozwojem innowacyjnych technologii przyjaznych dla œrodowiska oraz zapewniaj¹cych bezpieczeñstwo i po³¹czenie ze œwiatem zewnêtrznym. Obszary specjalizacji obejmuj¹: projektowanie elektroniki i oprogramowania dla systemów wbudowanych, architekturê elektryczn¹-elektroniczn¹, produkty kontroli emisji oraz testowanie i walidacjê.

Pod koniec 2009 roku zlokalizowana w Krakowie grupa in¿ynierów uzyska³a unijn¹ dotacjê na dalszy rozwój innowacyjnej technologii redukcji emisji wêglowodorów lotnych dla pojazdów hybrydowych. Prace nad projektem "zielonej technologii" zatytu³owanym "Innowacyjny system redukcji emisji wêglowodorów lotnych dla pojazdów wyposa¿onych w silniki nowej generacji" zosta³y zaplanowane do roku 2011.

Wœród technologii, nad których rozwojem pracuj¹ krakowscy in¿ynierowie s¹:

- elektroniczny radar skanuj¹cy (ESR) - Laureat presti¿owej nagrody 2010 Automotive News PACE - innowacyjne urz¹dzenie umo¿liwiaj¹ce wykorzystanie wielu funkcji zwi¹zanych z aktywnym bezpieczeñstwem, takich jak: adaptacyjny tempomat wraz z systemem ostrzegania o mo¿liwoœci zderzenia i systemem wspierania uk³adu hamulcowego,

- bezhalogenowy kabel o ultra cienkich œciankach - finalista nagrody 2010 Automotive News PACE - s¹ to bardzo trwa³e kable samochodowe o znacz¹co zredukowanej masie i gruboœci izolacji w porównaniu do tradycyjnych kabli,

- modu³ poch³aniacza par paliw dla pojazdów hybrydowych - ta nowo opracowywana technologia umo¿liwi producentom ekonomicznych samochodów spe³nienie najbardziej rygorystycznych, miêdzynarodowych norm dotycz¹cych kontroli emisji wêglowodorów lotnych dla pojazdów,

- urz¹dzenie monitoruj¹ce stan akumulatora - ³¹czy ono czujnik IVT z oprogramowaniem, które stale œledzi stopieñ na³adowania akumulatora (SOC) i jego stan techniczny (SOH), a w odpowiednim momencie ostrzega kierowcê, ¿e akumulator bêdzie wymaga³ do³adowania lub wymiany,

- systemy klasyfikacji wagi pasa¿era siedz¹cego obok kierowcy (PODS) - system dziêki specjalnej folii wbudowanej w siedzisko umo¿liwia automatyczn¹ klasyfikacjê masy cia³a na przednim fotelu, wykrywaj¹c osobê doros³¹, dziecko czy te¿ brak pasa¿era. Dziêki uzyskanym informacjom nape³nienie czo³owej poduszki powietrznej nastêpuje nie tylko proporcjonalnie do si³y uderzenia, ale tak¿e jest dostosowane do wagi pasa¿era.

- systemy z³¹cz Delphi – zlokalizowani w Krakowie in¿ynierowie wykorzystuj¹ Delphi Velocity Tool Suite, kompleksowa platformê zintegrowanych narzêdzi do projektowania, analizowania i symulacji, wspieraj¹c wielu producentów samochodów w rozwijaniu ich architektury elektryczno-elektronicznej.

Heinrich Kleinemeier, dyrektor Centrum Technicznego Delphi w Krakowie:
"Wykwalifikowana kadra in¿ynierów w krakowskim Centrum Technicznym ma swój znaczny wk³ad w innowacyjny dorobek firmy Delphi. Wdro¿ywszy z powodzeniem wiele programów dla naszych klientów, zlokalizowane w Krakowie zespo³y in¿ynierów s¹ gotowe do dalszej pracy nad rozwojem firmy".


copyright 2002-2023 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry