Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Mercedes Klasa A W177 linia AMG
Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - wyposażenie samochodu
14-05-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Mercedes niezmiennie wyróżnia się sposobem dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera. Pozostałe elementy z zakresu bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci są takie same jak w konkurencyjnych modelach.

Mercedes stosuje własne rozwiązanie do dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera. System czujników umieszczonych w siedzisku fotela rozpoznaje wywierany nacisk i w zależności od siły (ciężaru) decyduje o statusie. Podczas prób ustawiliśmy fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus, na którego obecność system nie zareagował. Dopiero po obciążeniu go plecakiem o wadze około 6 kg automatycznie odłączył działanie poduszki powietrznej.
Uwaga, po uruchomieniu silnika system na nowo analizuje obciążenie fotela pasażera. Standardowym ustawieniem zawsze jest aktywna poduszka powietrzna.

Panel z kontrolką aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono na środkowej części kokpitu, tuż nad zestawem sterującym klimatyzacją. Przy aktywnej poduszce powietrznej podświetla się - na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika - dioda ON przy napisie Passenger Airbag.

Do dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera (wykrycie obecności i wagi fotelika) podświetla się, na cały czas pracy silnika, kontrolka OFF.

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Ostrzeżenie te umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix, tzw. top-tether, znajduje się w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.

Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix (i-Size). Wszystkie zostały obudowane plastikowymi nakładkami ułatwiającymi szybkie i poprawne wsunięcie szyn fotelika.

W nowej Klasie A wszystkie boczne szyby mają elektryczną regulację. Pełne otwarcie i zamknięcie możliwe jest po jednym dotknięciu przycisku, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
W panelu umieszczonym w drzwiach kierowcy znajduje się również blokada sterowania szybami przez pasażerów (po jej załączeniu kierowca ma zachowaną pełną funkcjonalność).

W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada możliwości ich otwarcia od środka samochodu. Do jej aktywacji wystarczy przestawić do góry (co wskazuje wytłoczony piktogram) przełącznik.

Przyciemniane szyby z tyłu (z funkcją termoizolacji) są elementem Pakietu Night - 1914 złotych. Dopłaty wymaga również szklany szyberdach (4564 złotych).

Do testowanego przez nas egzemplarza Mercedesa Klasy A wybrano brązową tapicerkę skórzaną (dopłata 5644 złotych). Ale plecy obu foteli pokryto panelami z tworzywa sztucznego, co ułatwia usuwanie z nich wszelkich zabrudzeń pozostawionych przez dzieci. Mankamentem są jednak kieszenie wykonane z siatki.
Osoby podróżujące z tyłu mają do dyspozycji dwa nawiewy dwustrefowej klimatyzacji automatycznej Thermatic.

W linii AMG składany podłokietnik kanapy jest standardem. Jego funkcjonalność powiększają dwa wysuwane uchwyty na napoje.

W dostępnych materiałach Mercedes nie wyszczególnia instalowanego radioodbiornika oraz sposobów podłączenia multimediów do systemu audio. W naszej Klasie A znaleźliśmy 3 porty micro-usb (tunel środkowy - przy kokpicie i na jego końcu), korzystaliśmy też z bluetooth.
W menu konfiguracji on-line występuje opcja (linia AMG) zawierająca bezprzewodowe ładowanie smartfona i bluetooth, za którą dopłacić trzeba 982 zł.

Cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty są standardem w każdej wersji wyposażenia Mercedesa Klasy A w nadwoziu hatchback (W177).
|