Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | SEAT Arona
Dziecko w Seacie Arona - wyposażenie samochodu
25-10-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Siłą rzeczy SEAT-a Aronę porównujemy do mniejszej Ibizy, oba pod względem elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci praktycznie się od siebie nie różnią. Na plus tego crossovera zaliczamy rozwiązania w przestrzeni bagażowej.

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia SEAT-a Arony. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest tylko po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W każdym przypadku jest on składany i chowany w module autopilota. Za dopłatą - w testowanej przez nas wersji Excellence w wysokości 867 złotych w pakiecie Easy lub 1518 złotych w pakiecie zimowym - otrzymamy system bezkluczykowego dostępu do samochodu KESSY.
• Porównaj wyposażenie SEAT-a Arona z Ibizą piątej generacji

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowej części kokpitu. W przypadku aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - napis ON.

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na cały czas pracy silnika - napis OFF.

Ostrzeżenia przed ustawieniem z przodu, w pozycji tyłem do kierunku jazdy, fotelika dziecięcego przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.

Ostrzeżenia umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Dodatkowy piktogram znajduje się na wewnętrznej części ramy przednich drzwi po stronie pasażera.

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (tzw. top-tether) umieszczono w plecach oparć kanapy.

Pary mocowań Isofix (i-Size) umieszczono na skrajnych miejscach kanapy SEAT-a Arony. Schowano je w kieszeniach materiałowej tapicerki.

Elektrycznie regulowane szyby w obu parach drzwi są standardem we wszystkich wersjach Arony. Każda opuszcza się i podnosi automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przycięciu palców. Kierowca może zdalnie zablokować działanie szyb przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Do jej załączenia - zgodnie z wytłoczonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do szczeliny. My wykorzystaliśmy do tego kluczyk schowany w module KESSY.

Przyciemniane szyby z tyłu są standardem jedynie w wersji Full LED, zaś w Style wymagają dopłaty 643 złotych. W naszej Xcellence, jak i topowej FR, dostępne są w pakiecie Summer za 651 złotych (dodatkowo montowane są chromowane listwy okien).
SEAT Arona wyposażony jest jedynie w tapicerkę materiałową. Pokryto nią także plecy obu foteli, pomimo to z łatwością usunęliśmy z nich zabrudzenia pochodzące z butów dzieci siedzących w fotelikach ustawionych na kanapie.

Standardowym elementem w każdej wersji Arony jest bluetooth, gniazdo 12V oraz port usb i aux, dzięki którym można podłączyć urządzenia multimedialne, z których korzystają dzieci w trakcie podróży. W Xcellence oraz FR dodawany jest Navi System zawierający m.in. drugi port USB, zarządzanie aplikacjami Full Link oraz stacją bezprzewodowego ładowania smartfona (w Style i Full LED wymaga to dopłaty 3116 złotych). Wszystkie te elementy umieszczono w dolnej części kokpitu, w przypadku korzystania z nich na kanapie potrzebne są dłuższe kable zasilające czy usb.

Fabrycznie SEAT Arona wyposażony jest w podwójną podłogę bagażnika. Nad górną częścią umieszczono cztery uchwyty do zaczepienia linek czy siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty. Elastyczna siatka jest elementem wyposażenia wersji Xcellence. W Style, Full LED oraz FR występuje ona z pakiecie schowków (w tym także podłokietnik środkowy pomiędzy fotelami i szuflada pod siedzeniem kierowcy) za dopłatą 1084 złotych.
|