TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - foteliki i wózki

Dacia Dokker
08-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dacia Dokker, bazując na Renault Kangoo, została stworzona przede wszystkim jako małe auto dostawcze. Stąd zaskoczenie jak dużo oferuje wersja osobowa dla bezpieczeństwa dzieci.



Dzięki możliwości dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecięcy (z grupy 0) tyłem do kierunku jazdy. Pomimo maksymalnego odsunięcia fotela od kokpitu siedząca z tyłu osoba ma dużo miejsca na nogi. Długi pas bezpieczeństwa pozwala na prawidłowe opasanie fotelika - plus dla Dacii za regulację jego wysokości.



Na tylnej kanapie umieszczono aż trzy pary mocowań dla fotelików Isofix. Są one wyraźnie oznaczone, a samo wpięcie szyn proste.



Szerokie siedziska umożliwiają ustawienie obok siebie aż 3 dużych fotelików, np. z grupy 1.



Przy większości modeli fotelików trzeba podnieść zagłówek.



Z tyłu oparć kanapy odpowiadają im 3 dodatkowe punkty kotwiczenia, tzw. top tether.



800-litrowy bagażnik pomieści m.in. duży wózek dziecięcy, którego nie trzeba składać - wysokość od podłogi do rolety to 59 cm, a do dachu 109 cm.



Na podłodze leży praktyczna mata, szkoda, że całkiem gładka, a przez to śliska. Poza wersją Access w podłodze bagażnika znajdują się uchwyty do mocowania przewożonych przedmiotów - w opcji jest też siatka.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Strzał do własnej bramki?

· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu