portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | Polskie Radio • Lexus LX • Ogranicznik prędkości • Via Carpatia S19 • Polskie drogi
WEZWANIA DO ASO | Potencjalne wady fabryczne w modelach 5 marek
TESTY | Plusy i minusy - Wysoki standard w cenie crossovera Suzuki

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - foteliki i wózki

Dacia Dokker
08-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dacia Dokker, bazując na Renault Kangoo, została stworzona przede wszystkim jako małe auto dostawcze. Stąd zaskoczenie jak dużo oferuje wersja osobowa dla bezpieczeństwa dzieci.



Dzięki możliwości dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecięcy (z grupy 0) tyłem do kierunku jazdy. Pomimo maksymalnego odsunięcia fotela od kokpitu siedząca z tyłu osoba ma dużo miejsca na nogi. Długi pas bezpieczeństwa pozwala na prawidłowe opasanie fotelika - plus dla Dacii za regulację jego wysokości.



Na tylnej kanapie umieszczono aż trzy pary mocowań dla fotelików Isofix. Są one wyraźnie oznaczone, a samo wpięcie szyn proste.



Szerokie siedziska umożliwiają ustawienie obok siebie aż 3 dużych fotelików, np. z grupy 1.



Przy większości modeli fotelików trzeba podnieść zagłówek.



Z tyłu oparć kanapy odpowiadają im 3 dodatkowe punkty kotwiczenia, tzw. top tether.



800-litrowy bagażnik pomieści m.in. duży wózek dziecięcy, którego nie trzeba składać - wysokość od podłogi do rolety to 59 cm, a do dachu 109 cm.



Na podłodze leży praktyczna mata, szkoda, że całkiem gładka, a przez to śliska. Poza wersją Access w podłodze bagażnika znajdują się uchwyty do mocowania przewożonych przedmiotów - w opcji jest też siatka.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Strzał do własnej bramki?

· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry