portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY | Bezradność państwa wobec przestępców drogowych
TESTY | Dziecko w Alfa Romeo Tonale - foteliki i wózki
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Dacia Lodgy

Dziecko w Dacii Lodgy - foteliki i wózki
12-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W praktyce Dacia Lodgy nie ustępuje droższej konkurencji. Oferuje duże możliwości w ustawieniach fotelików dla dzieci, a w wersji 5-osobowej pakowną przestrzeń bagażową.



Tradycyjnie do testów użyliśmy fotelików z 3 grup wiekowo/wagowych. W grupie 0/0+ był to fotelik CabrioFix firmy Maxi-Cosi, który może być montowany także na bazie Isofix. Dwa pozostałe były firmy Romer - Trifix (grupa I) i KidFix z systemem SICT (II-III) - z systemem Isofix.



Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera możemy na jego miejscu ustawić fotelik dziecka tyłem do kierunku jazdy. Próba jego montażu za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej przebiegła bez problemów.



Mocowania Isofix umieszczono płytko pomiędzy siedziskiem i oparciem kanapy, co zdecydowanie ułatwia montaż fotelików. W przypadku fotelików z grupy I i II-III trzeba wcześniej podnieść zagłówek kanapy.



Każdej parze mocowań Isofix odpowiada dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików, tzw. top-tether. Umieszczone je w plecach kanapy i dostęp do nich jest o wiele łatwiejszy po złożeniu oparć niż od strony długiego bagażnika.



Podstawa fotelika z grupy II-III nie zasłaniała zaczepów pasa bezpieczeństwa. Wysokość samochodu znacznie ułatwiała wszelkie czynności przy fotelikach.



Ustawienie fotelika na środku kanapy to według wielu specjalistów najbezpieczniejsze miejsce w samochodzie dla dziecka. W naszych testach promujemy mocowania Isofix i 3 para takich uchwytów (w komplecie z punktem top-tether z tyłu) umożliwiła takie rozwiązanie. W bonusie dziecko otrzymuje ciekawsze widoki przez przednią szybę.



3 pary mocowań Isofix pozwalają na jednoczesny montaż 3 tego typu fotelików. W teście zmieściliśmy obok siebie dwa modele z grupy I i... tylko tyle. Z uwagi na boczne elementy (system SICT) nie było miejsca na fotelik Romer KidFix. Niemniej zmieściłby się zwykły model KidFix, a przerwa pomiędzy fotelikami ułatwiłaby wpięcie w klamrę pasa bezpieczeństwa. Ale przy takim ustawieniu fotelików mamy utrudniony dostęp do III rzędu siedzeń.



W konfiguracji 5-miejscowej (tutaj po wyjęciu III rzędu foteli) bagażnik o pojemności 827 litrów (do rolety) pozwala na przewiezienie wielu przedmiotów. Zmieściliśmy w nim oba wózki dziecięce, a i tak pozostało jeszcze dużo miejsca na bagaże. Szerokość otworu przy progu bagażnika mierzy 1130 mm (wersja 7-osobowa).



W tej samej konfiguracji miejsc wózek-parasolka zajął długość bagażnika (1180 mm). Oba wózki można przewieźć także na stojąco.



Po złożeniu III rzędu foteli wystarczyło miejsca dla dwuczęściowego wózka. Ale po ich rozłożeniu nie zmieścił się nawet wózek-parasolka. 4 uchwyty w podłodze pozwalają zamocować siatkę (opcja) lub taśmy zabezpieczające przewożone przedmioty. Wśród firmowych akcesoriów dla wersji 5-osobowej znajduje się dwustronna mata bagażnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Grand Dacia
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Dacia Lodgy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry