portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Fiesta

Dziecko w Fordzie Fiesta - foteliki i wózki
26-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Zgodnie z przypuszczeniami - to segment B - przy dwójce dzieci siedzących w fotelikach na kanapie, Fiesta stała się autem 4-osobowym. Przy przewożeniu większych wózków nie zmieścimy wszystkich elementów w bagazniku.



Tradycyjnie użyliśmy do testów 3 fotelików, po jednym z grupy 0/00+, 1 i 2-3. Pierwszym był fotelik CabrioFix z opcjonalną bazą Isofix firmy Maxi-Cosi, drugim Versafix, a kolejnym KidFix z systemem SICT - oba marki Romer.



Dzięki odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera można z przodu ustawić fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. Mocowany jest wówczas na pas bezpieczeństwa, który ma wystarczającą długość przy takim ustawieniu odległości fotela, aby z tyłu na kanapie usiadła dorosła osoba.



Ten sam fotelik ustawiliśmy na kanapie, ale już z wykorzystaniem uchwytów Isofix. Na co dzień zamontowana jest baza do tego systemu, a wpinanie na nią fotelika nie sprawiało żadnej trudności. Na przednim fotelu bez problemów usiadła dorosła osoba.



Na skrajnych miejscach z tyłu umieszczono pary mocowań Isofix. Szyny fotelika z grupy I bez problemu udało się wsunąć pomiędzy pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy. Dla optymalnego oparcia pleców fotelika trzeba wysunąć do góry zagłówek z kanapy.



Każdej parze mocowań Isofix odpowiada jeden punkt kotwiczenia top-tether. Umieszczono je z plecach kanapy - łatwy dostęp do nich mamy poprzez uniesienie półki lub od strony otworu bagażnika.



Trudności w montażu nie sprawił również fotelik z grupy 2-3, tutaj także trzeba wysunąć zagłówek kanapy. Podstawa fotelika nie zasłaniała klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym przypinane jest dziecko.



Po ustawieniu na skrajnych miejscach fotelików z grupy 1 i 2-3 Fiesta stała się samochodem 4 osobowym.



W teście użyliśmy dwóch wózków dziecięcych. Dwuczęściowy to X-Move marki X-Lander (wymiary złożonego podwozia to 86 cm długości, 39 cm wysokości z kołami i 61 cm szeroości). Parasolka to model Trip firmy Inglesina (wymiary po złożeniu 105x28x37 cm).



Gondola dwuczęściowego wózka zmieściła się w bagażniku bez żadnych problemów.



Te zaczęły się dopiero przy wkładaniu podwozia wózka, które nie zmieściło się na długość bagażnika. Nie powiodła się też próba złożenia oparć kanapy, wstawienia podwozia i ponownego rozłożenia oparć. Jedynym rozwiązaniemy było zdjęcie przednich kółek i ustawienia podwozia w pionie - w przypadku podwójnej podłogi bagażnika na najniższym jej poziomie. Ale i tak nie zmieściła się do niego gondola wózka.



We włożeniu wózka-parasolki przeszkadzał trójkąt i gaśnica. Najlepszym rozwiązaniem było by wybranie auta z podwójną podłogą bagażnika i schowanie na dolnym poziomie obu przedmiotów.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Dojrzały mieszczuch
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Ford Fiesta


  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry