portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Cupra Formentor
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Cupra i Polestar rozbite przez Euro NCAP | Marzec 2021
WYPADKI DROGOWE | Niewiarygodne dane z polskich dróg | Luty 2021

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Klasa C sedan

Dziecko w Mercedesie Klasa C - foteliki i wózki
25-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nasz egzemplarz Klasy C nie miał wyłącznika poduszek powietrznych pasażera, stąd fotelik tyłem do kierunku jazdy można ustawić tylko na kanapie. Przy pakowaniu wóżków do bagażnika przeszkadza wyprofilowanie jego podłogi.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad.




Dzięki opcjonalnej bazie FamilyFix fotelik CabrioFix bez problemu zamontowaliśmy na kanapie. Przy tej konfiguracji osoba siedząca na prawym fotelu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



W sedanach dodatkowe punkty kotwiczenia dla fotelików Isofix z grupy 1 umieszczone są za zagłówkami kanapy. Zdecydowanie ułatwia do wpinanie zaczepu pasa fotelika.



Obudowane uchwyty Isofix gwarantują prawidłowe wpięcie szyn tego typu fotelików. Szeroko otwierane drzwi z tyłu zapewniają dużą swobodę podczas przypinania dziecka.



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakrywała miejsca do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, którym w tym przypadku także przypinane jest dziecko. Kąt pochylenia kanapy nie pozwalał na pełne oparcie pleców fotelika.



Wpięcie w mocowania Isofix dwóch fotelików zabrało miejsce dla 5 pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




W bagażniku o pojemności 480 litrów bez problemu zmieściły się części głębokiego wózka. Gondola ma 75 cm długości, podłoga tuż przed plecami kanapy unosi się pod kątem.



Spacerówka (długość 105 cm) zmieściła się tylko przy progu bagażnika.



Podłoga w Klasie C nie jest płaska, co utrudnia optymalne wykorzystanie przestrzeni przy zapakowaniu obu wózków - niemniej przy testowanych modelach nam się to udało.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Radość od samego początku
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Na szczycie moto-technologii
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry