portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

Dziecko w Volkswagenie Golf Variant - foteliki i wózki
03-12-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Podobnie jak pod względem wyposażenia, tak i przy montażu fotelików nie ma większych różnic pomiędzy hatchbackiem i kombi. Atut tego ostatniego to oczywiście pojemniejszy bagażnik, a przez to większe możliwości przewożenia wózków.



Do testów użyliśmy 3 fotelików, po jednym z każdej grupy wagowo-wiekowej. W grupie 0/0+ (do 13 kg) był to model CabrioFix firmy Maxi-Cosi z opcjonalną bazą Isofix FamilyFix, w grupie 1 (9-18 kg) model Trifix firmy Romer i w grupie 2-3 model KidFix z dodatkową ochroną boczną (SICT) także firmy Romer.



Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik zamontowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa, którego długość była wystarczająca przy każdym ustawieniu odległości siedzenia pasażera od kokpitu. Osoba dorosła siedząca z tyłu ma wystarczająco dużo miejsca na nogi.



Ten sam fotelik ustawiliśmy także na tylnej kanapie. Tutaj skorzystaliśmy z mocowania Isofix, do którego potrzebna była dedykowana baza. W tej konfiguracji osoba siedząca z przodu również nie narzekała na brak miejsca dla siebie.



Pomimo, że kombi jest nieco szersze od hatchbacka, to po ustawieniu dwóch fotelików na skrajnych miejscach kanapy nie ma już miejsca dla piątego pasażera. Ochrona boczna fotelika SICT przeszkadza w rozłożeniu środkowego podłokietnika kanapy.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix umieszczono w tym samym miejscu, jak w modelu z nadwoziem hatchback. Jednak przy dłuższym bagażniku w kombi łatwiej wpiąć go poprzez odchylenie oparcia kanapy. Od strony klapy bagażnika jest to znacznie trudniejsze.



Obudowane uchwyty Isofix zdecydowanie ułatwiają prawidłowe wpięcie w nie szyn fotelika. W przypadku grupy 1 ustawienie fotelika nie wymaga podnoszenia zagłówka kanapy.



Za to trzeba go wyjąć przy korzystaniu z fotelika z grupy 2-3. Podstawa tego fotelika nie zasłania klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa.



Użyty do testu wózek głęboki to X-Lander X-Move, a spacerówka to Mutsy EasyRider.



Duży bagażnik (605 litrów) bez problemu zmieścił dwuczęściowy wózek, chociaż ta sztuka udała się także w hatchbacku (dzięki opuszczeniu podwójnej podłogi). Naturalnie w kombi pozostało więcej miejsca na dodatkowe bagaże.



Składana spacerówka (długość 104 cm) prawie na styk zmieściła się na długość bagażnika. Podobnie było na jego szerokość pomiędzy nadkolami auta. O wiele więcej miejsca (dodatkowe wnęki) jest tuż przy progu ładunkowym bagażnika.



Tak duży bagażnik pomieści też pod roletą oba wózki. Przy takim ułożeniu pozostanie też trochę miejsca na bagaże. Do dyspozycji mamy jeszcze dodatkowe przegrody pod składaną podłogą.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Pojemniejszy wariant
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry