portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Golf Sportsvan

Dziecko w Volkswagenie Golfie Sportsvan - foteliki i wózki
10-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Po ustawieniu dwóch fotelików Isofix na kanapie minivan staje się autem 4-osobowym. Możliwość przesuwania tylnych siedzeń oraz podwójna podłoga podnoszą funkcjonalność bagażnika.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Po odłączeniu przednich poduszek powietrznych pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka (grupa 0/0+) skierowany tyłem do kierunku jazdy. Jego montaż z wykorzystaniem pasa bezpieczeństwa nie sprawił żadnej trudności.



Montaż na kanapie tego samego fotelika, ale z wykorzystaniem opcjonalnej bazy Isofix, również nie sprawił kłopotów.



Niezależnie od ustawienia fotelika dziecięcego osoba dorosła siedząca przed lub za nim będzie miała wystarczająco dużo miejsca na nogi.



Top-tether wbudowano w plecy kanapy. Pas mocujący fotelika (grupa 1) z łatwością można wpiąć od strony progu bagażnika.



Obudowane uchwyty Isofix znacznie ułatwiają wsuwanie szyn fotelika typu Isofix. Osoba dorosła ma swobodny dostęp do dziecka podczas zapinania szelek fotelika (grupa 1).



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakryła miejsca wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Ustawienie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików Isofix zabiera miejsce dla piątej osoby. Taki układ fotelików nie przeszkadza w funkcjonalności przesuwania obu części kanapy.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Po zdjęciu jednej pary kół, podwozie dwuczęściowego wózka zmieściło się na długość bagażnika przy maksymalnie odsuniętej kanapie.



Funkcjonalność bagażnika podnosi dwuczęściowa podłoga. Belkę, która graniczy z plecami kanapy można wyjąć.



Złożony wózek parasolka (długość 105 cm) zmieścił się pomiędzy nadkolami bagażnika.



Po obniżeniu podłogi oba wózki zmieściły się pod półką bagażnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Jego wysokość Golf VII
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Zbyt poprawny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry