portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Tiguan 4Motion

Dziecko w Volkswagenie Tiguan - foteliki i wózki
28-04-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Bez problemu zamontowaliśmy wybrane do testów foteliki dziecięce. Rozczarowuje nieco pojemność bagażnika, ale w sukurs przychodzi możliwość przesunięcia kanapy.



Foteliki: grupa 0/0+ Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą Isofix i nogą stabilizującą, grupa 1 Romer TriFix montowany na Isofix z kotwiczeniem top-tether i grupa 2-3 Romer KidFix z ochroną SICT i z nakładką XP-Pad.



Fotelik z grupy 0/0+ bez problemu ustawiliśmy na przednim miejscu pasażera. Pas bezpieczeństwa miał wystarczającą długość.



Na skrajnym miejscu kanapy bez problemu zamontowaliśmy bazę Isofix, a na niej ustawiliśmy fotelik z grupy 0/0+.



Osoba dorosła siedząca przed lub za fotelikiem nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Taśmę z dodatkowym punktem kotwiczenia fotelika Isofix bez problemu wpięliśmy od strony progu bagażnika.



Pomimo, że mocowania Isofix schowane są głęboko pomiędzy siedziskiem i oparciem kanapy, nie mieliśmy problemu z wsunięciem szyn fotelika.



Przy montażu fotelika z grupy 2-3 wysunęliśmy do góry zagłówek kanapy. Zapięcie pasa bezpieczeństwa ułatwiają wyprowadzone do góry klamry.



Po ustawieniu na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików zabrakło miejsca dla piątego pasażera.



Wózki: dwuczęściowy X-Lander X-Move, składana spacerówka Inglesina Trip.



Bagażnik ma regularny kształt, ale wbrew pozorom nie jest przestronny (470 litrów). Aby zmieścić - pod półką, wys. 678 mm - dwuczęściowy wózek musieliśmy zdjąć z jego podwozia wszystkie koła.



Składana spacerówka (długość 1050 mm) zmieściła się jedynie na szerokość bagażnika. Długość bagażnika to 936 mm.



Do bagażnika nie zmieściły się jednocześnie oba wózki. W tej sytuacji rozwiązaniem jest przesunięcie do przodu obu części kanapy (2:3/1:3). To standard w każdej wersji wyposażenia Tiguana.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Mocna karta Volkswagena
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | SUV z zadatkiem do jazdy w terenie
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry