portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Po trzy (nie)praktyczne rozwiązania | Nissan X-Trail III
WYDARZENIA | Kandydaci do tytułu Car of the Year 2021 na polskim rynku
TESTY | Dziecko w Nissanie X-Trail - foteliki i wózki

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Volkswagenie up!

14-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Volkswagen up! to małe, miejskie auto, które niemniej spełni wymagania 3-osobowej rodziny. Szkoda tylko, że producent przyoszczędził na kilku elementach, które winny być standardem.



Brak wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera wymusza ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy (grupa 0/0+ do 13 kg/do 12-15 miesiąca życia) wyłącznie na kanapie. Przy jego mocowaniu pas bezpieczeństwa jest wystarczająco długi.



Przez otwór drugiej pary drzwi bez problemu włożymy duży fotelik z grupy 1 (9-18 kg/9 miesięcy-4 lata). Same drzwi otwierają się dość szeroko co ułatwia zarówno wsiadanie/wkładanie dziecka do fotelika, jak też jego za/wypinanie.



Wpięcie fotelików z systemem Isofix ułatwiają specjalne kieszenie w oparciu kanapy, w które schowano uchwyty. Gwarantuje to precyzję i poprawność montażu.



Podobnie jest z fotelikami z grupy 2-3 (15-36 kg/4-12 lat). W przypadku wyższych modeli trzeba pamiętać o podniesieniu zagłówków kanapy.



Dostęp do dodatkowego punktu kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top tether, jest bardzo łatwy. Wystarczy przełożyć pas przez zagłówek, a następnie unieść tylną półkę bagażnika.



W tak małym samochodzie jakim jest up! nie ma zbyt dużej odległości pomiędzy kanapą, a oparciem przedniej kanapy. W przypadku dzieci podróżujących w foteliku z grupy 1 może zabraknąć miejsca na wyprostowanie nóg lub wolnej przestrzeni na kolana osobie siedzącej z przodu. Obicie pleców przednich foteli jest łatwe w utrzymaniu czystości.



Bagażnik jest zaskakująco głęboki (około 65 cm). Zmieściło się do niego podwozie od dużego, 2-częściowego wózka z gondolą. Przy jego wkładaniu/wyjmowaniu trzeba uważać na odkryte elementy karoserii wewnątrz bagażnika - można je łatwo porysować.



Na szerokość bagażnika (około 1,4 m), pomiędzy podniesioną podłogą i opuszczoną półką zmieścił się wózek typu parasolka.


<< Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Drugi, który był pierwszym z rodzeństwa
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Volkswagen up!
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry