portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - wyposażenie samochodu

Dacia Dokker
08-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dacia Dokker, bazując na Renault Kangoo, została stworzona przede wszystkim jako małe auto dostawcze. Stąd zaskoczenie jak dużo oferuje wersja osobowa dla bezpieczeństwa dzieci.



Z boku kokpitu od strony pasażera znajduje się znany z modeli Renault wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Do zmiany jej statusu wystarczy wcisnąć pokrętło i przełączyć zgodnie z instrukcją widniejącą nad nim. Zarówno poduszka, jak i wyłącznik są standardem.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest pomarańczową diodą na środkowej części kokpitu (nad firmowym radioodtwarzaczem).



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Informacja zawarta jest w 5 europejskich językach, w tym po polsku.



Na tylnej kanapie znajdują się aż 3 pary mocowań fotelików dziecięcych Isofix.



Każda z nich posiada dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. Isofix, który umieszczono z tyłu oparć kanapy nad podłogą bagażnika. Bez przeszkód można zamontować trzy foteliki obok siebie.



Tylne, suwane drzwi wyposażono w uchylne szyby co wyklucza potrzebę blokady ich otwarcia od środka.



W ramie drzwi, od strony dochodzącej do środkowego słupka, umieszczono manualną blokadę ich otwarcia od środka auta.


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - StrzaÅ‚ do wÅ‚asnej bramki?
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry