portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Dacia Lodgy

Dziecko w Dacii Lodgy - wyposażenie samochodu
10-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dacia Logdy, jak na prawdziwego minivana przystało, oferuje dużo miejsca w II rzędzie siedzeń. Szkoda, że Renault nie poszło za ciosem - brakuje mocowań Isofix na przednim fotelu pasażera i dodatkowego lusterka pomagającego w obserwacji dzieci siedzących z tyłu.




Z boku kokpitu umieszczono znany w modeli Renault wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera. Do jej dezaktywacji wystarczy wcisnąć i przekręcić - według załączonego schematu - przełącznik. Dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi.



Odłączenie poduszki sygnalizuje zapalenie się diody na środkowej części kokpitu.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera umieszczono stosowne ostrzeżenia przed ustawieniem na tym miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.




Tekst ostrzeżenia dostępny jest w 5 europejskiech językach - w tym po polsku. Zawarto w nim również objaśnienie jak prawidłowo odłączyć działanie poduszki powietrznej pasażera.



W II rzędzie siedzeń zamontowano aż 3 pary uchwytów do fotelików dziecięcych typu Isofix. Umieszczone pomiędzy siedziskiem i oparciem są łatwo dostępne. To standard w każdej wersji wyposażenia, także w modelach 5-osobowych.



Z tyłu siedzień w II rzędzie umieszczono 3 dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików z systemem Isofix, tzw. top-tether.



Dacia oferuje wyłącznie tapicerkę tekstylną. Z tego materiału wykonano również plecy przednich foteli. Pomimo to są one łatwe w utrzymaniu czystości - do wytarcia zabrudzeń z butów dzieci siedzących w fotelikach wystarczyła wilgotna ściereczka.



Na fabrycznym wyposażeniu testowanej wersji Prestige znajdują się m.in. elektrycznie regulowane szyby we wszystkich drzwiach. Ich działanie można zablokować przyciskiem umieszczonym w panelu drzwi kierowcy.



Do zablokowania możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka służy manualny przełącznik wbudowany w ramę drzwi.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Grand Dacia
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Dacia Lodgy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry