portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami
TESTY | Nowa Honda CR-V - nadwyżka dobrych rozwiązań
POLSKIE DROGI | Przetarg na budowę jednego z ostatnich odcinków A2

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Mercedesie Citan
05-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wersja kombi mogłaby uchodzić za auto rodzinne z dużymi możliwościami przewożenia bagaży. Brak w nim jednak elementów wyposażenia montowanych standardowo w modelach konkurencji.



W Citanie brak wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera o czym informuje piktogram naklejony na bok kokpitu - widoczny po otwaciu drzwi od tej strony. W tym przypadku nie wolno na tym miejscu pasażera ustawiać fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy!



Ostrzeżenie ponowione zostało na osłonie przeciwsłonecznej pasażera. Zastosowano tu uniwersalną naklejkę, która zawiera piktogramy zamiast wielojęzycznego tekstu.



Na skrajnych miejscach z tyłu umieszczono dwie pary uchwytów do mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix. Są one oznaczone i schowane w kieszeniach z suwakiem.



Niestety, w Citanie nie ma dodatkowych punktów kotwiczenia (top tether) dla fotelików z systemem Isofix. Nie możemy też ustawić na skrajnych miejscach kanapy fotelika z nogą stabilizującą, bo w podłodze znajdują się schowki. Ich pokrywy nie zapewnią stabilnego podparcia nodze fotelika.



Citan Kombi wyposażony został w 4 boczne drzwi, każde z nich ma elektrycznie regulowane szyby. Kierowca może zablokować ich działanie wciskając przycisk w panelu umieszczonym w swoich drzwiach.



Pomimo, że druga para drzwi zamontowana jest na szynach można zablokować możliwość ich otwarcia od środka. Służy do tego przełącznik umieszczony w obudowie ramy drzwi.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Z gwiazdÄ… na masce
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry