portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Megane III hatchback facelifting 2013

Dziecko w Renault Megane III - wyposażenie samochodu
02-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Rozwiązanie Renault - jedna blokada możliwości otwierania szyb i drzwi - wyróżnia Megane na tle testowanych przez nas aut. Zabrakło jednak miejsca do przypięcia pasa top-teher i siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty.



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera znajduje się z boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest tylko przy pełnym otwarciu prawych drzwi. Wyłącznik działa według załączonego schematu.



Dezaktywacja poduszek sygnalizowana jest pomarańczowym (świecącym na stałe) piktogramem umieszczonym z lewej strony ekranu z systemem R-Link.



Informacja o odłączeniu poduszek pojawia się (na około 60 sekund) na zestawie zegarów, po prawej stronie prędkościomierza.



O aktywnych poduszkach powietrznych infromuje (przez około 60 sekund od włączenia silnika) zielona dioda, także umieszczona obok ekranu z systemem R-Link.



Na osłonach przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych.



Informacja (po obu stronach osłon przeciwsłonecznych) zawarta jest w 6 europejskich językach, w tym po polsku.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się oznaczone miejsca do montażu fotelików dziecięcych typu Isofix.



W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady regulacji szyb (w wersji wyposażenia Limited i Bose wszystkie są elektryczne, otwierają i zamykają się automatycznie po jednym naciśnięciu i posiadają funkcję zapobiegającą przycięciu palców). Ten sam przycisk blokuje możliwość otwarcia drzwi tylnych od środka.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada otwarcia ich od środka.



Przyciemniane szyby z tyłu montowane są tylko w wersji wyposażenia Limited i Bose. W testowanych aucie plecy foteli pokryte były tapicerką skórzaną - w łatwy sposób można usunąć z niej wszelkie zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



W bagażniku znaleźliśmy dwa oczka, do których można przypiąć linki zabezpieczającą przewożone przedmioty. Być może producent przeznaczył je do zapięcia dodatkowego pasa fotelika, tzw. top-tethera (wówczas powinny znajdować się centralnie za skrajnymi miejscami na kanapie). Za progiem bagażnika znaleźliśmy jeszcze dwa uchwyty, o które możnaby zaczepić linki, ale ich wytrzymałość wzbudziła obawy - powrócimy do tego w podsumowaniu testu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie tylko dla melomanów
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | W jednym lepiej, w drugim gorzej
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry