portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Tragiczne "rekordy" śmierci na początku i końcu lipca
WEEKEND | Stawki za OC • Taigo • Kontrola aftermarketu • e-mobilność w Gdyni • Drogi
AKCJE NAPRAWCZE | Kolejne problemy z modułem HECU w grupie Hyundaia

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Leon FR 5-drzwiowy

Dziecko w Seacie Leon - wyposażenie samochodu
29-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

SEAT Leon wyposażony jest we wszystkie, powszechnie dziś stosowane, elementy podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. Jedyne zastrzeżenie budzi brak opisu w języku polskim sytuacji, w której trzeba bezwzględnie odłączyć przednią poduszkę powietrzną pasażera.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Umieszczono go w zamykanym schowku w prawej części kokpitu. Do dezaktywacji, według załączonego schematu, potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.



Przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera zapala się, na około 60 sekund od chwili uruchomienia silnika, pomarańczowa dioda "ON".



Po jej dezaktywacji zapala się, na stałe, pomarańczowa dioda "OFF".



Ostrzeżenia o zakazie ustawienia na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej znajdują się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Informacja dostępna jest w 5 językach - niestety wśród nich brak polskiego.



Dodatkowe ostrzeżenie, w formie piktogramu, znajduje się w ramie prawych drzwi. Widać je dopiero po ich otwarciu.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix. Są one obudowane i osłonięte plastikowymi nakładkami.



Z tyłu w plecach kanapy znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików typu Isofix (tzw. top-tether).



Elektrycznie regulowane szyby z tyłu to opcja w wersji wyposażenia Reference i standard w wersjach Style i FR. Każda opuszcza się i podnosi po jednym naciśnięciu przycisku umieszczonego w panelu drzwi kierowcy. Znajduje się w nim także przycisk do blokady ich sterowania przez każdego pasażera - możliwość taką zachowuje tylko kierowca.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka jest mechaniczna, do jej aktywacji potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od zapłonu silnika.



Testowany Leon wyposażony został w skórzaną tapicerkę, którą pokryto także plecy foteli. Dzięki temu w łatwy sposób usuwa się z nich zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Przyciemniane z tyłu szyby są standardem jedynie w wersji FR.



4 zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty są standardem w każdej wersji wyposażenia.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Emocion Red
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Oszczędny, praktyczny i ładny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry