portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Insignia Country Tourer 4x4

Dziecko w Oplu Insignia Country Tourer - foteliki i wózki
12-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Chwaliliśmy w Insigni montaż na kanapie 3 par mocowań Isofix, jednak praktyka pokazała, że nie zamontujemy jednocześnie 3 testowanych fotelików. Bagażnik, jak to w kombi segmentu D, pomieścił oba wózki dziecięce.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Casualplay Protector Fix montowany na Isofix.




Dzięki możliwości odłączenia poduszek powietrznych pasażera można na prawym miejscu ustawić fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. Jego montaż za pomocą pasa bezpieczeństwa nie sprawił żadnej trudności.



Na kanapie umieszczono 3 pary uchwytów do mocowania fotelików typu Isofix (standard w każdej wersji wyposażenia). Wykorzystując bazę FamilyFix bez problemu ustawiliśmy fotelik z grupy 0/0+. Czynność tę powtórzyliśmy na każdym miejscu kanapy. Osoba dorosła siedząca przed lub za tym fotelikiem nie powinna narzekać na brak miejsca.



W plecach kanapy umieszczono trzy dodatkowe punkty kotwiczenia dla fotelików Isofix z grupy 1. Pas bez problemu zapięliśmy od strony bagażnika.



Mocowania Isofix umieszczono pomiędzy siedziskiem i oparciem, pokrytej skórą, kanapy. Wpinanie szyn fotelika nie sprawiło żadnych problemów. Jednak przy sztywnej szynie i kącie opadania siedziska powstała szczelina, która podczas zderzenia może osłabić mocowanie fotelika. Wnętrze auta zapewnia dużą swobodę podczas usadzania i zapinania dziecka szelkami fotelika.



Fotelik Casualplay Protector Fix ma regulowany kąt uchwytów Isofix, przez co lepiej dopasował się do profilu kanapy. Przy jego montażu najlepiej wyjąć zagłówek z kanapy. Podstawa fotelika nie zakrywała miejsca wpinania klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym przypinane jest i dziecko, na żadnym z 3 miejsc kanapy.



Pomimo wyposażenia Opla Insigni w 3 pary uchwytów Isofix, na kanapie nie zmieściły się 3 testowane foteliki. Auto jest do tego za wąskie - udało się zapiąć obok siebie foteliki z grupy 0/0+ i 2-3.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Bagażnik ma 540 litrów pojemności. Bez problemu zmieściły się w nim obie części głębokiego wózka (szerokość gondoli 31 cm, podwozia 67,5 cm).



Zarówno wzdłuż, jak i w poprzek (choć pod kątem) zmieściła się złożona spacerówka (105 cm długości).



W kombi, pod zwijaną roletą, bez problemów mieszczą się na raz testowane wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Osobówka na trzy pary Isofiksów
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry