portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Kolejne dni bez ofiar śmiertelnych na polskich drogach - listopad 2024
POLSKIE DROGI | Obwodnica Wyrzyska przekształci się w ekspresówkę S10
WEZWANIA DO NAPRAWY | Kolejne akcje serwisowe z listopada 2024 roku

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia

Debiutant w segmencie D

25-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Kombi i40 to najdłuższy model Hyundaia z rodziny "i". To także debiut, który miał miejsce blisko 2 lata temu, takiego nadwozia tej marki w segmencie D.



Już od początku sprawia wrażenie przestronnego auta, które przekłada się na komfort podróży i spore właściwości bagażowe. Z długością 4770 mm przewyższa sedana o 30 mm, zachowując przy tym identyczny rozstaw osi 2770 mm. Nie jest to rewelacja, bo konkurencja w postaci Forda Mondeo, Opla Insigni czy Renault Laguny oferuje znacznie więcej. i40 bliżej do Volkswagena Passata, do którego zresztą wielu go porównuje.

Testowana wersja otrzymała topowe wyposażenie Premium. Ale nie tylko w niej, bo już od drugiej w kolejności Comfort Plus, montowane są poduszki boczne na skrajnych miejscach kanapy, czujniki parkowania przód/tył i elektrycznie składane lusterka. A w bazowej wersji także poduszka chroniąca kolana kierowcy, aktywne zagłówki przednich foteli, elektryczna regulacja fotela kierowcy w 10 płaszczyznach. wszystkie szyby boczne sterowane elektrycznie, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat, funkcja doświetlania zakrętów oraz ESP. Lista doprawdy imponująca, a to nie są jeszcze wszystkie pozycje.



Premium wyróżnia się dodatkowo skórzaną tapicerką w jasnym kolorze. Zdecydowanie rozświetla ona wnętrze, tym bardziej, że nadwozie jest czarne, a i40 nie grzeszy dużymi płaszczyznami szyb. Plusem - przynajmniej teraz w zimie - jest mniej pracy przy ich skrobaniu. Przednia ma jeszcze barwiony pas na górnej krawędzi, a tylne są fabrycznie przyciemniane.



Co jeszcze? Czujniki parkowania wspomaga kolorowa kamera cofania, której obraz wyświetlany jest na dotykowym ekranie umieszczonym na środku kokpitu. Do tego auto potrafi samo zaparkować równolegle jeśli znajdzie odpowiednio długie miejsce - zarówno z lewej, jak i prawej strony.

Testowanie auta w zimie pozwala korzystać m.in. z funkcji podgrzewania foteli. A ta w i40 oferowana jest dla wszystkich pasażerów. W lecie tym samym przełącznikiem możemy przestawić na chłodzenie. Kierowca może także skorzystać z podgrzania koła kierownicy, a życie zdecydowanie ułatwia funkcja szybkiego osuszania przedniej szyby.



Napęd stanowi najmocniejszy silnik wysokoprężny 1.7 CRDi o mocy 136 koni mechanicznych. W naszym przypadku do współpracy wybrano przekładnię automatyczną, do której trzeba dopłacić 5 tys. złotych. A jeśli ktoś lubi ma jeszcze do dyspozycji tryb manualny lub łopatki w kolumnie kierownicy z możliwością przełączenia pracy skrzyni na Sport. Sam silnik uruchamia się przyciskiem Start/Stop.



Na koniec domena kombi czyli bagażnik. Ma on pojemność 553 litrów przy długości 1115 mm i szerokości 1010 mm. Nie włożymy jednak do niego kostki o objętości metra sześciennego, bo wysokość ograniczono do 717 mm. Za to mamy do dyspozycji siatkę zabezpieczającą bagaż. Jej uchwyty znajdują się na dwóch szynach co pozwala przesuwać je do własnych potrzeb.




Testowany model: Hyundai i40 1.7 CRDi High 136 KM, 6-przełożeniowy automat z trybem Sport, prędkość maksymalna 190 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 12 sekund, średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, wyposażenie "Premium", cena podstawowa 131 900 złotych.

czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Hyundai i40
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry