portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Rusza budowa kolejnego odcinka S19
TESTY | Dogrywka - Honda CR-V ładowana bez podłączenia do gniazdka
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY

Pierwsze wrażenia | Ford Fiesta


Dojrzały mieszczuch

23-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Fiesta to obecnie, obok Transita, najdłużej produkowany model Forda. Wkrótce skończy 40 lat, a jej VII-generacja została poddana udanej kuracji odmładzającej.




Z pozoru nowa Fiesta to miejskie auto jakich wiele wtapia się w uliczne korki. Jest jednak w niej coś, co przyciąga uwagę, choć trudno to jednoznacznie opisać. Zmieniono w niej przede wszystkim przód - maska otrzymała przetłoczenia, reflektory zaokrągliły się na dole i pojawił się duży grill. Bok i tył pozostał bez zmian - w testowanym nad klapą bagażnika pojawił się sportowy spojler (500 zł).

Auto nadal dostępne jest w Europie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. W obu przypadkach nie różni się wymiarami i przestrzenią bagażnika. Fabrycznie znajduje się w nim zestaw naprawczy, przy którym pojemność wynosi 290 litrów. Po zmianie na 14-calowe koło zapasowe mamy o 14 litrów mniej. Za dopłatą 180 złotych bagażnik można przedzielić ruchomą półką.



Wnętrze nie przeszło większych zmian, kokpit pozostał nienaruszony, choć w testowanej wersji wyposażenia Titanium razi mnie już jedna rzecz. Lakierowane na czarny połysk wstawki na centralnej części deski, które połączono ze srebrnymi przyciskami sprzętu audio. Ale to kwestia gustu.

Podstawowe wyposażenie nowej Fiesty obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, w tym chroniąca kolana kierowcy, światła do jazdy dziennej z diodami LED (niestety bez automatycznego przełącznika na światła mijania), elektrycznie regulowane szyby z przodu, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach (HSA) oraz zestaw systemów poprawiających trakcję auta - ABS, EBD, EBA i ESP.



W specyfikacji wyposażenia naszej Fiesty pojawił się pakiet Marketingowy, który w oficjalnym cenniku rozbity jest na dwie pozycje. Pierwsza zawiera ogrzewaną szybę przednią i system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach ACS (1600 złotych), druga to pakiet Easy Driver 1 z czujnikami cofania, składanymi lusterkami i lampkami podświetlającymi wnętrze na wysokości podłogi (1000 zł).

Na wyposażeniu znalazły się także dwa systemy wyróżnione przez organizację EuroNCAP. Pierwszy to MyKey (dopłata 1800 zł), czyli możliwość zaprogramowania elektronicznego kluczyka w zakresie maksymalnej prędkości i poziomu głośności systemu audio oraz dezaktywacji systemów podnoszących bezpieczeństwo - np. ESP czy ACS.

Drugi to SYNC Emergency Assistance - system wezwania pomocy w razie wypadku (wymaga sparowania z aktywnym telefonem komórkowym). Jest on dostępny z fabrycznie montowanymi odtwarzaczami CD/MP3, z których najtańszy kosztuje 2950 złotych. U nas odtwarzacz CD zastąpił pakiet Cool&Sound 4 (3900 zł), w którym dodano m.in. jednostrefową klimatyzację automatyczną.



Napęd testowanej wersji stanowi najlepsza obecnie myśl technologiczna inżynierów Forda, za co przyznano im tytuł "Międzynarodowy Silnik Roku 2012". To 3 cylindrowa jednostka benzynowa EcoBoost o pojemności 1 litra z turbodoładowaniem 125 koni mechanicznych. To aż nadto w aucie o masie nieco ponad jednej tony, ale to też zapowiedź sporej frajdy z jazdy. Ale przecież to Fiesta!

W połączeniu z nim otrzymujemy wyłącznie 5-biegową skrzynię manualną ze wskaźnikiem optymalnego momentu zmiany przełożenia. Bonusem jest system pracy silnika start/stop oraz przycisk rozrusznika Ford Power.



Testowana wersja: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM, 5-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 196 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy, średnie zużycie paliwa 4,3 l/100 km, wyposażenie Titanium, cena podstawowa 62 250 złotych.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Ford Fiesta


  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry