portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | e-TOLL • Suzuki S-Cross • Senat o mandatach i ofiarach • Van of the Year • Drogi
WYDARZENIA | Partnerzy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2021
MATERIAŁ PARTNERA | Mycie auta w pełnym komforcie na stacjach Circle K

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Citroen C5 Tourer

Jedyne kombi, jedyna limuzyna
04-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Obecnie w gamie Citroena jest tylko jeden model w nadwoziu kombi. To C5 Tourer, który pod nieobecność C6, pełni też rolę flagowej limuzyny.



Auto nie jest nowe. II-generacja C5 zadebiutowała w 2007 roku i do tej pory nic w niej nie zmieniono. Czy to źle? Już na pierwszy rzut oka na jego sylwetkę trudno ten wiek dostrzec. Za to imponuje rozmiarami, co też nie powinno dziwić, bo nadwozie zbudowano na płycie podłogowej pochodzącej z C6.

W rezultacie otrzymujemy auto o długości 4829 mm i rozstawie osi 2815 mm. Będący jeszcze w ofercie sedan jest krótszy o 50 mm. Szerokość kombi z lusterkami wynosi 2096 mm, a wysokość od 1479 do 1483 mm - do tego wymiaru jeszcze powrócimy.



Różnica w długości sedana i kombi przekłada się głównie na przestrzeń bagażową. Ta mierzy 505 litrów i można ją powiększyć do 1462 litrów składając (dzielone 1/3 - 2/3) oparcia kanapy. Bagażnik ma bardzo regularne kształty i szeroki otwór klapy. Na podłodze zamontowano dodatkowe listwy pomagające przesunąć głębiej przewożone rzeczy. Wykonano je - podobnie jak osłonę progu - z elementów chromowanych, co stwarza wrażenie łatwego porysowania powierzchni. Póki co w testowym aucie nie wygląda to aż tak źle.

C5 oferowane jest obecnie w 4 poziomach wyposażenia - do nas trafił model w topowej wersji "Exclusive". Zewnętrznie wyróżnia się chromowanymi dodatkami, podwójną końcówką układu wydechowego oraz przyciemnianymi szybami z tyłu.



Wewnątrz uwagę zwraca panoramiczny dach (opcja), tekstylno-skórzana tapicerka oraz elementy także w kolorze chromu. Największą jednak atrakcją jest koło kierownicy, które obraca się wokół nieruchomego środka. To rozwiązanie znane jest już od lat z innych modeli Citroena i zapewnia kierowcy większe bezpieczeństwo. A to dzięki możliwości zamontowania większej poduszki powietrznej, której kształt zbliżony jest do prostokąta, który lepiej chroni ciało człowieka.

Dodatkowo kolana kierowcy chroni, siódma na pokładzie C5, poduszka powietrzna. O bezpieczeństwo podróżnych dba również wiele powszechnie stosowanych systemów, w wersji Exclusive dodatkowo znajduje się czujnik ciśnienia w ogumieniu i aktywne zagłówki przednich foteli i poduszki boczne z tyłu. Kierowcę wspiera też system parkowania z pomiarem miejsca i kolorową kamerą cofania oraz asystent ruszania na wzniesieniu. A dłuższą podróż umila funkcja masażu.

Wróćmy teraz do wspomnianych na wstępie różnic w wysokości auta - każde kombi fabrycznie wyposażono w relingi dachowe. Stoi za nimi zawieszenie Hydractive III+. Pozwala ono na ustawienie w trzech wariantach - obniżonym, standardowym i podwyższonym. Można to zrobić zarówno w miejsca kierowcy, jak i od strony bagażnika, co ułatwia załadunek cięższego bagażu.

.

Kierowca może dodatkowo przestawić charakterystykę amortyzatorów na bardziej sportowe. Tak samo można postąpić z przekładnią automatyczną - ta ma jeszcze tryb manualny.



Po podniesieniu maski silnika nastąpiła mała konsternacja. Na pokrywie ochronnej widnieje napis HDi 16 i zapewne odnosi się on do liczby cylindrów, a nie - jak w większości przypadków - pojemności. W rzeczywistości testowy egzemplarz napędza turbodoładowany silnik wysokoprężny HDi o pojemności 2.2 litra i mocy 200 koni mechanicznych. I nie jest to najwyższa pozycja w ofercie. Tę stanowi silnik bi-turbo 3.0 V6 HDi 240 KM.



Testowana wersja: Citroen C5 Tourer 2.2 HDi 200 KM, skrzynia automatyczna o 6-przełożeniach, prędkość maksymalna 225 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km, wyposażenie "Exclusive", cena podstawowa 81 400 złotych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Citroen C5 Tourer
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry