portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w MG3 Hybrid+ - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w MG3 Hybrid+ - wyposażenie samochodu
WYPADKI DROGOWE | Dzień Zero i pięć ofiar w zderzeniu z pociągiem - Wszystkich Świętych 2024

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia

Najpopularniejszy spośród Koreańczyków
03-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W mijającym roku Hyundai uplasował się na 9. miejscu w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Jednym z najchętniej wybieranych modeli jest kompaktowy i30, który miał około 25 proc. udział w całej gamie.



I to nie tylko w Polsce. Od 2007 roku znalazł on w Europie pół miliona nabywców, a na pozostałych kontynentach drugie tyle. Obecnie w sprzedaży jest II-generacja i30 w nadwoziu kombi i 5-drzwiowego hatchbacka, do którego lada moment dołączy 3-drzwiowy.

Oczywiście z tej gamy, pod kątem specyfiki naszych testów, najpraktyczniejsze będą dwie aktualne wersje. 5-drzwiowe auto to przede wszystkim komfort w codziennych podróżach z dziećmi, zwłaszcza tymi najmłodszymi.



W tej parze przewagę będzie miało kombi - przez Hyundaia nazywane Wagon - ale do naszych testów trafił hatchback. Pomimo tego bagażnik zaskakuje in plus - 378 litrów - i na pewno pomieści dwuczęściowy wózek i prawdopodobnie zostanie jeszcze miejsce na jakiś bagaż. Producenta trzeba też pochwalić za fabryczne wyposażenie w uchwyty i siatkę podtrzymującą bagaż.

Pod podłogą zmieściło się dojazdowe koło zapasowe, a w wersji Comfort opony mają rozmiar 195/65 R15. Koreańczycy, co zrozumiałe, promują swoich, więc te pochodzą one od firmy Hankook. Z tym tylko, że i30 to auto zaprojektowane w Niemczech i produkowane w Czechach.



Przebudowany całkowicie kokpit może spodobać się większości kierowców, za to błękitne podświetlenia już niekoniecznie. Na szczęście jego intensywność można regulować.

Fajna jest również 4-ramienna kierownica, w którą wbudowano przyciski do sterowania audio (seryjnie w każdej wersji) oraz telefonu GSM. Działanie zestawu głośnomówiącego opiera się na bluetooth, a przy parowaniu telefonu wymagane jest zatrzymanie samochodu. Po automatycznym rozpoznaniu modelu wystarczy wpisać podany kod i działa łącznie z importem książki kontaktów. Zdecydowanie wolę to rozwiązanie od tego z ix35, gdzie proces podłączania aparatu odbywał się za pomocą głosu użytkownika.



I jeszcze jedna rzecz związana z kierownicą, a raczej wspomagania całym układem. Funkcja Flex Steer pozwala na zmianę jego czułości w trzech zakresach. Normal - czyli na co dzień, Comfort - ułatwia kręcenie kierownicą podczas parkowania oraz Sport - usztywniający ją przy dynamiczniejszej jeździe. Przycisk zmieniający ustawienia znajduje się w dolnej części koła "pod prawym kciukiem".

Ma to też złe strony, bo wszystkie przyciski zmieniają swoje położenie przy obracaniu kierownicą, a czasem przy parkowaniu tyłem potrzebuję np. przyciszyć radio. Pomaga to zwiększyć koncentrację szczególnie, gdy brak czujników cofania, które w i30 są opcją. I to w dodatku zawarte tylko w pakietach za 2799 lub 5 tys. złotych.

Napęd stanowi dość przyjemny w prowadzeniu diesel 1.6 o mocy 110 KM. Gwarantuje żwawy start i odpowiednie przyspieszenie w trakcie jazdy choć im szybciej tym głośniej pracuje. Napęd przenosi 6-biegowa skrzynia manualna, która pozwala kierowcy na bardzo dużo, a raczej na rzadsze sięganie po drążek.

Czytając fabryczne parametry i30 zastanawiają podane wartości spalania paliwa. Łatwiej jest mi uwierzyć w 3,7 l/100 km w trasie niż w 4,9 l/100 km w mieście. Póki co wiem, że zbiornik paliwa mieści 53 litry, a komputer pokładowy pokazuje zasięg 743 km.




Testowana wersja: Hyundai i30 1.6 CRDi 110 KM, 6-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 185 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 11,5 sekundy, średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km, wyposażenie "Comfort", cena podstawowa - 74 400 złotych.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry