portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia

Nowa tożsamość Mazdy
06-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Na pierwszy rzut oka to auto nie wygląda na Mazdę. Pionowo ścięty przód, zwarta sylwetka, falujące przetłoczenia na karoserii i czarny obrys na dole nadwozia przywodzi na myśl modele konkurencji.



Bez owijania w bawełnę, przyznaję się do tego od razu. Zewnętrznie Mazda CX-5 bardzo mi się podoba, choć jeszcze większe wrażenie wywarła na mnie nowa "szóstka" zaprezentowana właśnie w Paryżu. Duża w tym zasługa owych fal na karoserii, które sprawiają wrażenie, że nawet zaparkowane auto jest w ciągłym ruchu. To złudzenie projektanci nazwali KODO i w tym duchu będą powstawać kolejne generacje modeli Mazdy.

Ale to nie wszystko. Jednocześnie debiutuje w nim technologia nazwana SkyActiv. Jej już nie zobaczymy gołym okiem, bo to przede wszystkim materiały, z których wykonano elementy pod- i nadwozia oraz nowe jednostki napędowe i skrzynie biegów. Dzięki nim założono, że każdy nowy model będzie o 100 kg lżejszy od poprzednika. No, ale testowane CX-5 to zupełny debiut w gamie Mazdy. Jak większa "siódemka" i - mało u nas popularna - "dziewiątka" należy do segmentów SUV-ów. Jednak różnice w gabarytach pomiędzy CX-5, a CX-7 są niewielkie, co wróży większą popularność nowszemu modelowi.



W środku również zmiany. Nowy kokpit z pionową, jak przód auta, środkową częścią. Zmieścił się na niej kolorowy wyświetlacz, który jest o wiele większy i dla kierowcy lepiej umiejscowiony niż w CX-7. Zintegrowano w nim obsługę radioodtwarzacza, nawigacji, telefonu, a w testowanej wersji wyposażenia SkyPassion również kamerę cofania. Ta ma przydatną funkcję - wyświetla różnokolorowe linie pokazujące aktualne położenie samochodu, promień skrętu i odległości do najbliższej przeszkody. W testowym aucie zamontowano też czujniki parkowania w przednim i tylnym zderzaku.

Na kole kierownicy zmiana, która mi akurat odpowiada. Dotychczas część funkcji obsługiwały trójwymiarowe przełączniki, które można było niechcący przestawić podczas manewrów kierownicą. Teraz wszystkie są płaskie. Za nią również nowy zestaw zegarów, w dużej części elektroniczny, tradycyjne wskazania ma tylko obrotomierz i prędkościomierz.



Testowe CX-5 wyposażono w dwa nowe systemy podnoszące bezpieczeństwo. SCBS zapobiega kolizjom przy małych prędkościach, a LDW utrzymuje pojazd na wybranych pasie ruchu. Nowością jest również fabryczne montowanie wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera - dotychczas była to opcja. Jest też system monitorujące martwe pole lusterek bocznych (RVM), czujnik ciśnienia w oponach, asystent ruszania na wzniesieniach (HLA) oraz ABS i ESP (DSC).



Uwagę przyciąga oczywiście bagażnik. Mierzy on 503 litry, które można powiększyć do 1620 litrów. Pomocny do tego jest system Karakuri - przy złożeniu poszczególnych części kanapy pomagają dźwigienki umieszczone przy otworze klapy bagażnika, a oparcie tworzy płaską podłogę z bagażnikiem. Dodatkowo nad całością rozwija się roleta, nad której sensem się zastanawiam.



Wspomniane nowe silniki to benzynowy 2.0 i wysokoprężny 2.2. Dla porządku nazwano jest SkyActiv-G i SkyActiv-D. Przypisano im moce zależne od konfiguracji napędu (przednia lub obie osie) oraz skrzyni biegów. W ich nazwach również podkreślono technologię SkyActiv. W naszym aucie znajduje się najwyższa konfiguracja z silnikiem benzynowym - 2.0 litry, moc 150 KM, napęd 4x4 i automat o 6-przełożeniach. Kierowcę przed większymi wydatkami na paliwo wspomaga system i-stop, wyłączający silnik na krótkich postojach. To standard w każdej wersji. Ruszamy!



Testowana wersja: Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 KM 4x4, 6-przełożeniowy automat, prędkość maksymalna 187 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 9,6 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,6 l/100 km, wyposażenie SkyPassion, cena podstawowa 137 400 złotych.

czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Mazda CX-5
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry