portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Suzuki SX4 Classic

Pożegnanie?
04-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W czasie minionego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zadebiutował w salonach Suzuki nowy SX4. Do naszych testów trafia jednak poprzedni model, który... pozostaje w ofercie.



Może to świadczyć tylko o dużej popularności tego modelu, bo o niepewności jak klienci przyjmą nowy nie może być mowy. Dla odmiany został on nazwany SX4-Cross i w pierwszym miesiącu sprzedaży w Polsce - we wrześniu - zamówiono go już w 138 egzemplarzach - przy czym dilerzy przyjmowali przedpłaty o wiele wcześnej. Z kolei testowana I-generacja - teraz Classic - od początku tego roku spotkała się z zainteresowaniem 1511 razy, co daje jej 44. miejsce w rankingu sprzedanych modeli samochodów osobowych.



SX4 I był na rynku stosunkowo długo - wszedł do sprzedaży w 2006 roku razem z bliźniakiem w postaci Fiata Sedici. Trzy lata później przeszedł facelifting, który był też okazją do zmiany palety jednostek napędowych. Nasz wyposażono w najpopularniejszy w nim silnik benzynowy 1.6 o mocy 120 koni mechanicznych z 5-biegową skrzynią manualną. Pozostał on też w ofercie Classica - drugim jest diesel 2.0 DDiS 135 KM.

W topowej wersji wyposażenia Premium tradycyjny kluczyk zastąpił elektroniczny, choć w miejscu stacyjki trzeba było przekręcić coś w rodzaju główki tego pierwszego. To rozwiązanie stosowane jest przez Suzuki już od dawna.



Ale nie to jest istotą tego SX4. Część z modeli posiada załączany napęd na 4 koła (iAWD). Służy do tego przycisk umieszczony pomiędzy przednimi fotelami, który poza osią przednią pozwala na przeniesienie napędu w trybie automatycznym lub zablokowanie obu osi. Takie wyposażenie skusiło od razu do zjechania z asfaltu, tym bardziej, że w pobliżu była droga prowadząca nad brzeg Wisły. Wcześniej jednak trzeba było pokonać błotniste koleiny, a następnie wjechać w piasek. Najpierw przełącznik powędrował na pozycję auto, która jednak dla lepszej trakcji została zamieniona na lock.

Pewności w jeździe po terenie dodają kompaktowe wymiary samochodu - 4150 mm długości przy rozstawie osi 2500 mm - ale jakby nie patrzyć to wyrośnięty Swift. Oczywiście ważny jest też prześwit, przy napędzie 4x4 zwiększono go o 15 mm do 190 mm. W każdym przypadku na koła założone są opony o rozmiarze 205/60 R16.

W terenie elementy samochodu chronione są przez pakiet outdoor. Składają się na niego listwy chroniące cały obrys dolnej krawędzi nadwozia, dodatkowe także na bocznych drzwiach oraz nakładki na - a raczej pod - oba zderzaki. Na dachu królują - montowane w standardzie - relingi.



Wewnątrz nie sposób nie zauważyć prostego, i raczej ubogiego w różne przyciski, kokpitu. Kierowca ma do dyspozycji zaledwie sterowanie klimatyzacją automatyczną, wspomnianymi trybami napędu czy odłączenia klimatyzacji. W kole kierownicy, i to tylko po lewej stronie, zgrupowano przyciski do sterowania sprzętem audio. Ten z kolei składa się z opcjonalnego (za 5 tys. złotych) panelu dotykowego, który przejmuje funkcję radia, CD, DVD, telefonu, nawigacji i ekranu do wyświetlenia obrazu z kamery cofania.

Kolejna dopłata obejmuje dwukolorową skórzaną tapicerkę foteli z przeszyciami SX4. Przednie są tutaj podgrzewane, a tylna kanapa składana w proporcji 60:40. Pozwala to na zwiększenie pojemności bagażnika z 270 do 625 litrów.



Testowany Classic wyposażony był w 6 poduszek powietrznych. Przednia pasażera nie miała możliwości dezaktywacji, przez co na jego miejscu nie wolno montować fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy. Ostrzega przed tym naklejka umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej pasażera, niestety - tylko z jednej strony.

SX4 w II generacji jest większy i wyposażono go w kilka zupełnie nowych elementów, stąd jego cena jest wyższa - najtańszy kosztuje 69 tys. złotych. Zdecydowanym atutem poprzednika jest jego cena - od 55 tys. złotych.



Testowana wersja: Suzuki SX4 Classic 1.6 VVT 120 KM, 5-biegowa manualna, prędkość maksymalna 175 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie b.d., średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km, wyposażenie Premium, cena podstawowa 69 500 złotych.


czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Suzuki SX4
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry