portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY | Bezradność państwa wobec przestępców drogowych
TESTY | Dziecko w Alfa Romeo Tonale - foteliki i wózki
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Citroen DS3

Zadawanie szyku
16-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

"Trójka" była pierwszym modelem tworzącym współczesną linię "de-esów". Pomimo upływu 5 lat od premiery - i na tle większych braci - nadal zachwyca wyglądem i wrażeniami z jazdy.



Citroenem DS3 trudno zgubić się w tłumie, o czym świadczyły spojrzenia przypadkowych ludzi wyłapywane podczas postojów przed przejściem dla pieszych. Zwartą bryłę nadwozia podkreśla dwukolorowe malowanie i pionowo ustawione diody LED służące za światła do jazdy dziennej. Równie efektownie, choć nie widoczne dla wszystkich, są tylne światła - także LED - z kloszami tworzącymi efekt 3D.

Jeszcze ciekawiej robi się we wnętrzu. Znajdujemy w nim spłaszczoną u dołu kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały, rozpylacz zapachów i sportowe profilowane fotele. Ale w testowanym modelu jest jeszcze coś więcej, to dodatkowy pakiet wyposażenia "Ultra Prestige".

Nie dokupimy go jednak do żadnego ze standardowych poziomów wyposażenia. W cenniku stanowi osobną pozycję i jest od topowej wersji "Sport Chic", z tym samym silnikiem, droższy o 18 tys. złotych.



Za tę cenę kokpit pokryje się białą skórą z wytłoczonym logo "DS", które odbije się także na oparciach przednich foteli. A te są cieniowane, od białego zagłówka do czarnego siedziska. Ten kolor zdominował również pozostałe elementy wnętrza z podsufitką włącznie.



Siedzenia w obu rzędach pokryto grubymi przeszyciami na wzór plecionego koszyka. W tym przypadku to domena wersji "Ultra Prestige", ale mieliśmy to też latem w DS5 (czytaj także: Największy w rodzinie). Jeżdżąc wówczas w cieńszym ubraniu można było docenić komfort takiego rozwiązania, szczególnie w dłuższej podróży. Chociaż była tam jeszcze, aktywnie wykorzystywana, funkcja masażu. W testowanym teraz modelu można co najwyżej włączyć podgrzewanie przednich foteli.

Najmniejszy DS dostępny jest tylko w 3-drzwiowym nadwoziu, wliczając w to wersję cabrio. Ma 3948 mm długości przy rozstawie osi 2464 mm. Wejście do środka zapewniają szeroko otwierane drzwi, a na kanapę, składane oparcia przesuwanych foteli. Z tyłu Citroen zaprojektował 3 miejsca, ale z uwagi na wymiary auta, to środkowe można potraktować jak atrapę. Zapewniono przy tym bardzo rozsądną pojemność bagażnika liczącą 285 litrów.



DS3, oprócz innego od nadwozia koloru dachu, wyróżnia się jeszcze graficznymi akcentami na nim. Mogą one przybrać abstrakcyjną formę lub uporządkowaną, jak za przyłożeniem linijki. Tak też było w naszym przypadku, gdzie wzór układał się w stylowy monogram DS. Patrząc na całość nasuwa się skojarzenie z nadrukiem stosowanym na podszewkach ubrań z luksusowych domów mody.



Wrażenia z jazdy zapewnia czterocylindrowa jednostka benzynowa 1.6 THP z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. W 2012 roku przyznano jej tytuł "Silnika Roku" w przedziale 1.4-1.8 litra. W tym aucie dysponuje mocą 155 koni mechanicznych, a do kompletu dołożono 6-biegową skrzynię manualną.



Testowana wersja: Citroen DS3 1.6 THP 155 KM, 6-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 210 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy, średnie zużycie paliwa 5,8 l/100 km, wyposażenie "Ultra Prestige", cena podstawowa 101 100 złotych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Dwa plus bagaż
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry