portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY

Plusy i minusy | Toyota C-HR Hybrid


Dużo więcej ponad standard w segmencie C

21-05-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Toyota C-HR wyposażona jest w wiele elementów, w dużej części montowanych seryjnie, które mają wpływ na bezpieczeństwo na drodze. Ale też i po stronie minusów znalazło się kilka pozycji w tym zakresie, przy czym żadna z naszych ocen nie odnosi się bezpośrednio do działania napędu hybrydowego.

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Plusy

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Toyota Safety Sense,

to firmowy pakiet kilku systemów podnoszących bezpieczeństwo. W jego skład wchodzi alarm niezamierzonej zmiany pasa ruchu z funkcją automatycznego powrotu (po czym kierowca musi przejąć kontrolę na pojazdem), aktywny tempomat, automatyczny przełącznik świateł drogowych na mijania i system unikania kolizji z funkcją autonomicznego hamowania oraz wykrywania obecności pieszego (do prędkości 30 km/h). Wyróżnienie tego ostatniego zapowiadaliśmy już w materiale "Pierwsze wrażenia". Zdecydowaliśmy się jednak na cały pakiet, ponieważ jest on zawarty w każdej wersji wyposażenia Toyoty C-HR. Dodatkowo poza bazowym poziomem Active (oferowanym tylko z silnikiem benzynowym), uzupełnia go system rozpoznawania określonych znaków drogowych - zobaczymy maksymalnie trzy informujące o ograniczeniu prędkości (pod nim dodatkowo mogą pojawić się komunikaty o aktualnych warunkach pogodowych), zakazie wyprzedzania oraz odwołaniu wszystkich ograniczeń. W sumie, na tle konkurencji z segmentu C, należy się tu Toyocie szóstka z plusem!

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Siódma poduszka powietrzna,

chroniąca kolana kierowcy wciąż jest rzadkością w tym segmencie samochodów. W C-HR znalazła się na fabrycznym wyposażeniu każdej wersji.

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Światła LED,

też już wyróżniliśmy w pierwszym materiale z tego testu. Na tej technologii oparto zarówno światła przednie, przeciwmgłowe oraz tylne. Daje to znacznie lepszy efekt oświetlenia drogi, jak i postrzegania samochodu przez pozostałych uczestników ruchu drogowego. Nasz "plus" jest także za sposób działania kierunkowskazów w reflektorach głównych - zamiast tradycyjnego migania mamy płynną kreskę. Światła LED montowane są w standardzie w wersji Selection (dostępnej tylko z napędem hybrydowym), w Prestige warto do nich dopłacić 5900 złotych.

Minusy

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

w kolejnym ocenianym przez nas modelu trafia do "minusów". Teoretycznie do zmiany jej statusu potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika. W naszym przypadku (topowa wersja Selection) ukryto go w module bezkluczykowego dostępu do samochodu. W praktyce zmian w położeniu przełącznika poduszki powietrznej dokonaliśmy zwykłym kluczykiem pasującym kształtem do wąskiej szczeliny. Może więc dokonać tego każda postronna osoba bez wiedzy kierowcy, my udowadniamy, że także dziecko.

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Okna w drugiej parze drzwi,

są niewielkie, co sprawia, że siedzące na kanapie osoby mogą czuć się klaustrofobicznie. Według naszych pomiarów maksymalna wysokość otwieranej szyby ma 30 cm, minimalna 20 cm, zaś szerokość 41 cm. Przyczyną tego jest przeniesienie zewnętrznej klamki na wysokość słupka C. W pewien sposób może to podnieść bezpieczeństwo, bo przy uderzeniu bocznym pasażerowie osłonięci są większą powierzchnią blachy. Potwierdzają to między innymi wyniki testów zderzeniowych - stopień ochrony manekina 10-letniego dziecka oceniono maksymalną liczbą punktów. Ale z drugiej strony takie noty zdobywają "tradycyjne" konstrukcje konkurencji. Za naszym "nie" przemawia więc słabe doświetlenie wnętrza i poczucie siedzenia w zamkniętej przestrzeni.

TESTY | Plusy i minusy | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR Hybrid

Zagłówek środkowej kanapy,

według naszych pomiarów umieszczony jest na wysokości 75 cm. To minimalnie niżej niż na skrajnych miejscach - 76 cm - co też możemy zaliczyć do granicy błędów w odczycie. Ale te dwa można podnieść, ustawiając maksymalnie na 83 cm. Tego środkowego niestety nie, co w przypadku piątego pasażera nie zapewni odpowiedniej ochrony kręgów szyjnych.

Dane z komputera pokładowego:

dystans przejechany podczas testu: 429 km, średnia prędkość: 26 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km.

Polecamy
TESTY | Pierwsze wrażenia - Ta hybryda zdobywa serca polskich kierowców | Toyota C-HR TESTY | Dziecko w Toyocie C-HR Hybrid - wyposażenie samochodu TESTY | Dziecko w Toyocie C-HR Hybrid - foteliki i wózki
Pierwsze wrażenia -
Ta hybryda zdobywa serca
polskich kierowców
Dziecko w Toyocie C-HR -
wyposażenie samochodu
Dziecko w Toyocie C-HR -
foteliki i wózki
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry