portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy - BMW serii 3

BMW serii 3
03-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

BMW serii 3 przenosi w zupełnie inny wymiar samochodów. Ale taka podróż kosztuje - według umowy użyczenia pojazdu do testów - dokładnie 208 741 złotych.



Plusy



Interfejsy pokładowe. Rolę ?centrum dowodzenia" pełni kolorowy wyświetlacz umieszczony na środku kokpitu. Służy on za panel radia, nawigacji, telefonu i asystenta parkowania. Kierowca może również śledzić na bieżąco wpływ swojego stylu jazdy na zużycie paliwa, także w zależności od wybranego trybu - eco, comfort lub sport (w ostatnim możemy zrezygnować z działania ESP). Na wyświetlaczu można także przejrzeć instrukcję obsługi pojazdu, a większość informacji zobaczyć w formie animacji graficznych. A wszystko to w języku polskim!



Mocowania fotelików Isofix.
Uchwyty mieszczono standardowo na skrajnych miejscach tylnej kanapy. Rozwiązanie BMW wyróżnia obudowanie ich plastikowymi prowadnicami, które ułatwiają zaczepienie szyn fotelika. Od razu widoczne, bardzo praktyczne i przede wszystkim zapewniają prawidłowe mocowanie fotelika. Z tyłu za zagłówkami znajdują się dodatkowe mocownia fotelików Isofix, tzw. top tether. Oba elementy na wyposażeniu fabrycznym.



Bagażnik. Testowaną serię 3 producent określa limuzyną, ale w rzeczywistości to sedan. Dość pokaźny bagażnik, o pojemności 480 litrów, pozwala na przewiezienie wielu przedmiotów. Zarówno wzdłuż, jak i wszerz zmieścił się w nim wózek spacerowy. Z reguły jednak wadą sedana jest wąski otwór klapy bagażnika, który utrudnia spakowanie większego przedmiotu. Tutaj bez problemu przeszedł dwuczęściowy wózek dziecięcy bez konieczności zdejmowania kół. W opcji pakiet polski zawierający m.in. dzielone i składane oparcie kanapy. Plus także za zabudowę zawiasów klapy ich długości nie trzeba uwzględniać przy pakowaniu bagażu.

Minusy



Naklejka na osłonie przeciwsłonecznej pasażera. Jest, i to z obu stron. Oprócz standardowego piktogramu tekst w trzech jezykach, w tym po polsku - ?Nie używać fotelika ochronnego dla dziecka na przednim fotelu dziecka, za wyjątkiem sytuacji, gdy wyłączona jest poduszka powietrzna". Zgadza się, ale TYLKO w sytuacji, gdy fotelik zamontowany jest TYŁEM do kierunku jazdy! Jeśli ustawiamy go PRZODEM poduszkę WŁĄCZAMY - chroni ona dziecko tak samo jak osobę dorosłą. Skoro jest, to trzeba korzystać z maksymalnej ochrony. Niemniej zaleca się wtedy odsunięcie maksymalnie do tyłu całego fotela pasażera.



Miejsce dla 5 osoby. Tylna kanapa przystosowana jest dla 3 osób. Te siedzące na skrajnych miejscach nie powinny narzekać na ilość miejsca wokół siebie. W gorszej sytuacji jest ta siedząca po środku. Nie dość, że tunel - jak w większości samochodów - nie pozwala zbudować płaskiej podłogi, to środkowa konsola znacznie ogranicza miejsce na nogi. Można usiąść okrakiem, albo wykorzystać to miejsce do zamontowania fotelika dziecięcego. Z tym tylko, że konstruktorzy BMW nie przewidzieli dla tego miejsca uchwytów Isofix - pozostaje zatem montaż poprzez pas bezpieczeństwa.



Fotel kierowcy. W aucie za ponad 200 tys. złotych oczekiwałbym elektrycznie sterowanego fotela dla kierowcy. Tym bardziej, że w testowanej wersji zamontowano opcjonalne fotele sportowe pokryte skórą za 2570 złotych. Ma on regulację manualną wzdłuż, na wysokość, można ustawić kąt pochylenia oparcia i osobno siedziska, a także ustawić jego długość. Jedyny przełącznik elektryczny służy do ustawienia podparcia lędźwiowego, ale to za dopłatą 1557 złotych lub w Pakiecie Drive za 4937 złotych. Elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień kosztują 5634 złote. A jeszcze osobna dopłata jest za ich podgrzewanie. Drogo!

Testowana wersja: BMW serii 3 320d EfficientDynamics Edition 184 KM, sportowy, 8-przełożeniowy automat, prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,6 sekundy, średnie zużycie paliwa 4,5 l/100 km, wyposażenie "Modern Line", cena podstawowa 147 300 złotych.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Pomiędzy jedynką, a piątką
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry