portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Dacia Lodgy

Dacia Lodgy
20-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Skoro Dacię Dokker nazwaliśmy rodzinnym autobusem, to Lodgy powinien przypaść tytuł przegubowca. Trudno też znaleźć lepszą propozycję cenową w tym segmencie samochodów.



Plusy



II rząd siedzeń. Na szerokiej kanapie zamontowano 3 pary uchwytów Isofix, co czyni z Lodgy pełnoprawne auto rodzinne. Po prostu przy trójce dzieci każde będzie miało zapewnione solidne mocowanie fotelików. Przy dwójce pomiędzy fotelikami na skrajnych miejscach swobodnie usiądzie osoba dorosła, a przy jednym można zamontować go na środku. To według specjalistów najbezpieczniejsze miejsce w samochodzie dla dziecka. Dodatkowo każdej parze Isofix odpowiada punkt kotwiczenia top-tether dla fotelików z grupy I.



Multimedia. Jeszcze do niedawna w Dacii oferowane było radio z CD ze zdejmowanym panelem przednim jak w modelach z lat 90. XX wieku. Dziś mamy 7-calowy, kolorowy i dotykowy ekran LCD, który dodatkowo służy do sterowania telefonem oraz nawigacją (w standardzie tylko mapa Polski, Europa za dopłatą 400 zł). Nie ma już miejsca na płytę CD, którą zastępują przenośne odtwarzacze multimedialne. A te komunikują się poprzez bluetooth lub gniazdo USB, które jednocześnie pełni funkcję ładowarki. W praktyce dziecko podczas podrózy może oglądać bajkę na tablecie, a jej dźwięk popłynie z głośników samochodowych. Zestaw Media Nav to standard jedynie w topowym poziomie wyposażenia Prestige, a opcja w niższej wersji Laureate (1950 zł).



Tanio nie znaczy ubogo. Każda wersja wyposażenia Lodgy posiada relingi dachowe pozwalające na montaż akcesoriów zwiększających przestrzeń bagażową, co jest bezcenne przy komplecie 7 pasażerów. W wielu autach konkurencji wymagają one dopłaty. Prościej też obniżyć cenę wstawieniem na stałe szyb w tylnej części auta. Co prawda wszystkie wersje 7-osobowe mają na wyposażeniu klimatyzację manualną, ale gdy z niej nie korzystamy nawiewy wentylacji nie sięgają do III rzędu siedzeń. Wówczas komfort podróży można poprawić sobie uchyleniem bocznych szyb.

Minusy



Roleta bagażnika. Oczywiście dobrze, że jest - chociaż dopiero od drugiej w kolejności wersji wyposażenia Ambiance. Co jednak zrobić z nią po rozłożeniu III rzędu siedzeń? Najprościej przełożyć za oparcia, by posłużyła za przykrycie pozostałej części bagażnka. Producent jednak nie przewidział takiego rozwiązania.



III rząd siedzeń. Lodgy dostępna jest jako auto 5- lub 7-osobowe. Dodatkowy rząd siedzeń to żadna nowość, ale w dotychczas testowanych modelach konkurencji można go było schować w podłodze bagażnika. Tutaj możemy tylko złożyć je do pionu co zabiera znaczną część bagażnika. Alternatywą jest jej wyjęcie i pozostawienie w garażu - o ile takim się dysponuje, bo trudno wyobrazić sobie znoszenie jej za każdym razem do piwnicy.



Piąty pas bezpieczeństwa. Renault montuje środkowy pas bezpieczeństwa tylnej kanapy w podsufitce samochodu. Nie inaczej jest w Dacii, co wymaga sporej gimnastyki przy jego zapinaniu. Jest to tym bardziej niewygodne, że Lodgy jest wysokim autem. Doskwiera to również przy zapinaniu starszego dziecka w foteliku.

Testowany model: Dacia Lodgy 1.2 TCe 115 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 605 km, średnia prędkość: komputer nie podaje tego parametru, średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Grand Dacia
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry