portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Citroen DS3

Dwa plus bagaż
27-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Jeśli szukamy auta na co dzień dla więcej niż 2 osób, zapomnijmy o DS3. O wiele pojemniejszy jest bagażnik, chociaż zapisaliśmy go po stronie minusów.



Plusy



Układ napędowy. Auto o wadze 1200 kg napędza doładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 155 KM uzyskiwanych przy 6 tys. obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm uzyskuje przy 4 tys. obr/min. To najmocniejszy zestaw w DS3 (przewyższała go jedynie limitowana wersja "Racing" z mocą 205 koni mechanicznych). Do tego 6-biegowa skrzynia manualna i moc wrażeń przed nami.



Przednie fotele. Dwukolorowe skórzane i sportowe fotele wyglądają ekstrawagancko, ale o takie efekty chodzi w DS3. Dodatkowo siedziska i oparcia mają duże, trójwymiarowe przeszycia. Tak ja efektownie wyglądają, tak i komfortowo się w nich siedzi. Idealnie pasują do dynamicznego charakteru auta.



Miejsce dla pasażera. We wnętrzu DS3 każdy centymetr miejsca jest na wagę złota. O tym, jak będzie podróżowało się w więcej niż dwie osoby, opisywaliśmy przy próbach z fotelikami dziecięcymi. Dopiero wtedy doceniliśmy prosty zabieg projektantów auta. Poprzez wklęsłą część kokpitu przed pasażerem wygospodarowano miejsce na nogi. Można więc przesunąć fotel do przodu, a osobie siedzącej na kanapie od razu poprawi się komfort podróży. Tego samego nie powtórzymy z fotelem kierowcy.

Minusy




Informacje o przewożeniu dzieci na przednim fotelu. W Citroenie C5 krytykowaliśmy miejsce piktogramu, który objaśnia w jakich sytuacjach trzeba odłączyć poduszkę powietrzną pasażera. Tak był w dolnej części środkowego słupka, my wolelibyśmy go na boku kokpitu. W DS3 producent jakby nas "wysłuchał", ale... Tym razem zabrakło tradycyjnych ostrzeżeń na osłonach przeciwsłonecznych po stronie pasażera. Dla nas to poważniejszy minus niż umiejscowienie wspomnianego piktogramu.



Miejsce na kanapie. W teorii jest to auto 5-osobowe, w praktyce problem będą miały 4 dorosłe osoby. Na kanapie jest mało miejsca, zarówno na nogi, jak i nad głowami. Wrażenie klaustrofobii potęgują małe, dodatkowo ograniczone panelami, szyby boczne, których nie można otworzyć.



Bagażnik. Jest głęboki, co utrudni wkładanie do niego większych i cięższych przedmiotów. Ale zaskoczył nas pojemnością - po zdjęciu kółek bez trudu zmieściło się podwozie i gondola dwuczęściowego wózka dziecięcego. Jednak przy kolejnej, zdawałoby się łatwiejszej próbie, nie mogliśmy włożyć wózka - spacerówki. Przeszkodziła w tym banalna rzecz - miejsce mocowania gaśnicy. Można ją wyjąć na czas transportu, ale chyba nie o to takie przekładki chodzi. Dodatkowo podłoga bagażnika to wykładzina na miękkiej gąbce.

Testowany model: Citroen DS3 1.6 THP 155 KM, 6-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 533 km, średnia prędkość 38 km/h, średnie zużycie paliwa 7,3 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Zadawanie szyku

· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry