portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY | Bezradność państwa wobec przestępców drogowych
TESTY | Dziecko w Alfa Romeo Tonale - foteliki i wózki
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY

Plusy i minusy | Ford Fiesta


Ford Fiesta

03-09-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Face lifting Fiesty, to nie tylko kosmetyka - wprowadzono nowe silniki benzynowe oraz systemy wpływające na bezpieczeństwo. W testowanym modelu najbardziej brakowało 6 biegu.



Plusy



Silnik.

Trzycylindrowa jednostka EcoBoost o mocy 125 KM wydaje się być za mocna do tak małego auta. Ale przy częstych podróżach w 3-4 osoby podnosi komfort prowadzenia i osiągi. Do tego pomaga kierowcy w oszczędnej jeździe, poza wskaźnikami optymalnego momentu zmiany biegu, to jedyny silnik benzynowy w Fieście z systemem start/stop. Walory tej jednostki zostały potwierdzone przyznaniem tytułu "Międzynarodowego Silnika Roku 2012" w kategorii do 1 litra.


My Key.

To nowe rozwiązanie Forda, które zadebiutowało razem z testowaną przez nas Fiestą. Ma ono wymiernie podnieść bezpieczeństwo (co doceniła już organizacja EuroNCAP przyznając "Advanced Rewards") młodych kierowców, którym rodzice kupują lub użyczają to auto. Patent polega na możliwości zaprogramowania kluczyków samochodu przed wyłączeniem systemów poprawiających bezpieczeństwo (m.in. ESP, ACS) oraz do ustawienia prędkości maksymalnej i poziomu głośności sprzętu audio.


Miejsce na tylnej kanapie.

Od aut z segmentu B trudno oczekiwać komfortu podróży na tylnych siedzeniach. Przy ustawianiu na przednim miejscu pasażera fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy zaskoczyła nas ilość miejsca na nogi dla osoby siedzącej na kanapie. W praktyce osoba o średnim wzroście nie narzekała na komfort podróży z tyłu.

Minusy


Skrzynia biegów.

Wszystkie Fiesty wyposażone w skrzynię manualną mają tylko 5-biegów. Przy silniku 1.0 i jeździe po mieście to wystarczające rozwiązanie. Brak szóstego biegu dawał o sobie znać podczas dłuższej i szybszej jeździe za miastem, szczególnie na ekspresówce i autostradzie. Przy rodzinnej podróży na wakacje przekłada się to także na spalanie. Szkoda, że mocy silnika 125 koni mechanicznych nie dodano 6-biegu. Taka skrzynia została zarezerwowana dla wersji ST (1.6 EcoBoost 192 KM).


Ostrzeżenie o aktywnej poduszce powietrznej.

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera. Poza typowym piktogramem opisano sytuację, w której należy bezwzględnie ją dezaktywować. Niestety, wśród 4 języków nie ma informacji po polsku.


Bagażnik.

Pojemność 290 litrów to średnia w tym segmencie. Ale w pełnym wykorzystaniu przestrzeni przeszkadzał sposób mocowania trójkąta bezpieczeństwa oraz gaśnicy. Przez to na szerokość pomiędzy nadkolami nie zmieścił się wózek spacerówka. Zastanawia przy tym, jak wkładana była górna podłoga bagażnika, która zaginęła gdzieś w poprzednich testach.

Testowana wersja:

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM, 5-biegowa skrzynia manualna

Dane z komputera pokładowego:

pokonany dystans: 1153 km, średnia prędkość 55 km/h, średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Dojrzały mieszczuch
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry