portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Honda Civic IX hatchback

Honda Civic IX hatchback
19-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Civic, mój dobry znajomy nie zaskoczył mnie niczym nowym - ani w plusach, ani w minusach. Niektóre z nich "ciągną" się za nim od poprzedniej generacji - stąd uznałem je za klasykę.



Plusy



Magic seat. Jedna z klasycznych cech Civica hatchback. Tylna kanapa dzielona jest 60:40 i w tych samych proporcjach można podnieść do pionu jej części. Powstaje w ten sposób przestrzeń do przewiezienia większych przedmiotów bez konieczności zajmowania bagażnika - wrócę znów do dwóch rowerów ze zdemontowanymi kołami z przodu. Taka konstrukcja kanapy, przy klasycznym złożeniu oparć do poziomu, równocześnie obniża siedziska, co daje równiejszą podłogę bagażnika. Jego maksymalna pojemność wynosi 1378 litrów.



Tylne drzwi. Jednym z wyznaczników komfortu użytkowania samochodu jest łatwość wsiadania i wysiadania z tyłu. W przypadku Civica drzwi otwierają się bardzo szeroko, prawie pod kątem 90 stopni. W naszej praktyce przekładamy to na spore ułatwienie przy podróży z dziećmi. Po prostu o wiele łatwiej zamontować fotelik, posadzić na nim dziecko i zapiąć szelki bądź pas. Jeszcze większy komfort odczują osoby montujące na kanapie tyłem do kierunku jazdy nosidełko z grupy 0/0+.



Bagażnik. W każdej wersji wyposażenia tradycyjne koło zapasowe zamieniono na zestaw naprawczy, który schowano w nadkolu. Uzyskano w ten sposób dodatkowe miejsce w bagażniku, które może być przeznaczone dla opcjonalnego koła dojazdowego. Przestrzeń tą oddzielono składaną (bez konieczności wyjmowania) podłogą. Co prawda jest ona znacznie węższa, ale zyskujemy na wysokości. Podczas prób udało ustawić się fotelik dziecięcy o wysokości 65 cm pod półką bagażnika. Z kolei po zapakowaniu obu wózków dziecięcych dodatkowa przestrzeń pozostała wolna.

Minusy



Miejsce za kierownicą. Zarówno fotel kierowcy, pas bezpieczeństwa, jak i kolumnę kierownicy można regulować na wysokość. Jednak zakres tego ostatniego elementu ogranicza ukształtowanie kokpitu. W praktyce jeśli ustawimy wyżej fotel możemy mieć trudności przy wsiadaniu lub wysiadaniu zawadzając kolanami o koło kierownicy (co nie przeszkadza już podczas jazdy).



Komputer pokładowy. Test każdego samochodu rozpoczynam od wyzerowania odczytów komputera pokładowego. Tutaj rozgryzienie jego funkcji i przeszukanie menu (po polsku) zajęło kilka dobrych minut. Gdy już się udało musiałem się zdecydować, co chcę widzieć podczas jazdy - czy bieżące zużycie paliwa, czy zasięg do ponownego zatankowania, czy licznik dzienny. Przełączeń pomiędzy tymi parametrami nie mogłem dokonać podczas jazdy, a jedynie na postoju. I znów do przejścia miałem kilka poziomów w menu komputera.



Tylny spojler. To z kolei klasyka narzekań w Civicu hatchback. Tylny spojler dzieli szybę w klapie bagażnika ograniczając widoczność w lusterku wstecznym. W testowanym aucie manewr cofania ułatwiała kamera, w dwóch wyższych od poziomu Sport montowane są jeszcze czujniki w przednim i tylnym zderzaku. Pozostali muszą zdać się na własne wyczucie, ale w końcu kiedyś radzono sobie bez takich wspomagaczy. Z drugiej strony wysunięcie wszystkich zagłówków kanapy pokrywa się z wysokością, na której umieszczono spojler. Jednak po tygodniu jazdy w spoglądaniu w tylne lusterko wciąż mi coś przeszkadzało.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Dobry (nie)znajomy

· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry