portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Skoda Octavia III kombi 4x4

Kombi z nie do końca praktycznym bagażnikiem
05-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyróżnienie kombi za przestrzeń bagażnika byłoby zbyt banalne - a i tak był kłopot, które plusy wyróżnić. Ale też i w nim znalazło się kilka niedogodności.



Plusy



4x4. O testowanej Octavii trudno powiedzieć, że to auto o właściwościach terenowych. Niski prześwit, długi rozstaw osi i zwisy utrudniają poruszanie się po bezdrożach. Ale napęd na obie osie przydaje się podczas jazdy po mokrej czy ośnieżonej nawierzchni asfaltu. Właściwości jezdne auta zaskoczyły nas pozytywnie podczas prób na luźnym piasku i w błotnistych koleinach. I uwaga, różnica pomiędzy wersją z napędem na przód, a 4x4 (w przypadku silnika 2.0 TDI 150 KM z DSG) wynosi tylko 650 złotych.



Drive Set Up. To jeden z systemów opcjonalnych, ale to dopłata jedynych 400 złotych. W zamian otrzymujemy możliwość wyboru czterech profili jazdy, w tym z ustawieniami indywidualnymi. Przez większość testu, także na autostradzie i drogach na terenach niezabudowanych, ustawiony był Eco. Auto, przy dwulitrowym silniku i mocy 150 koni mechanicznych, nie traciło swojej dynamiki. Dodatkowo w oszczędnej jeździe wspomaga system start/stop oraz funkcja doładowania akumulatora energią wytworzoną podczas hamowania.



Gniazdko elektryczne. Coraz częściej w autach użytkowych podłączyć możemy urządzenia o napięciu 230V. W samochodach osobowych to nadal rzadkość, poprzednio odkryliśmy je w Oplu Mokka. W przypadku testowanej Octavii wymaga ono dopłaty 400 złotych. W zamian, na czas podróży, możemy podłączyć dzieciom tablet z grami lub filmem, a sobie podładować laptop. Jedyny minus to wejście jedynie na płaską wtyczkę, przy okrągłej trzeba kombinować z rozgałęziaczem.

Minusy



Przednie fotele. Za dopłatą 1 tys. złotych można zamówić Pakiet Dynamic, a w nim m.in. sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Zarówno oparcie, jak i siedzisko zostały wyprofilowane i mają podparcia boczne. Po maksymalnym obniżeniu fotela i podniesieniu kolumny kierownicy jest jednak zbyt ciasno. Szczególnie przy wsiadaniu przeszkadza wypukły kształt siedziska.



Belka za kanapą. Za oparciami kanapy umieszczono poprzeczną belkę skrywającą dodatkową siatkę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej. Niestety, zmniejsza ona funkcjonalność dzielenia oparć kanapy. Bez problemu złożymy mniejszą część i pozostaną mam do wykorzystania miejsca dla 4 osób. W przypadku większej przytwierdzona do niej belka wymusza złożenie i mniejszej. W ten sposób pozbawieni jesteśmy miejsca dla 3 osoby. Ale też i to rozwiązanie jest opcją (600 złotych) więc nie w każdym kombi będzie przeszkadzać.



Mocowanie przewożonych przedmiotów. Przestrzeń bagażową Octavii można skonfigurować na wiele sposób. Pomaga w tym bogaty wybór haczyków, siatek, przegródek czy system podwójnej podłogi. W tym ostatnim przypadku uchwyty do przypięcia linek lub siatek zabezpieczających przewożone przedmioty znajdują się tylko na najniższym poziomie. Po zakryciu drugą podłogą nie ma o co ich zaczepić.

Testowany model: Skoda Octavia III kombi 4x4, 2.0 TDI 150 KM, 6-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 533 km, średnia prędkość 36 km/h, średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | W podwójnej koronie
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry