portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami
TESTY | Nowa Honda CR-V - nadwyżka dobrych rozwiązań
POLSKIE DROGI | Przetarg na budowę jednego z ostatnich odcinków A2

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy - Peugeot 208

Peugeot 208
08-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Wiosną tego roku Peugeot 208 zastąpił na taśmach produkcyjnych model 207. Co ciekawe, nowy jest krótszy od poprzednika, ale jest w nim więcej miejsca, zarówno dla pasażerów, jak i na bagaże.



Plusy



Pozycja za kierownicą. Model 208 charakteryzuje się umiejscowieniem zegarów na kokpicie powyżej górnej krawędzi kierownicy. Ma to związek z obniżeniem całej kolumny tak, aby dłonie kierowcy były na wysokości lub poniżej serca - co ma poprawić krążenie i zapobiec ich drętwieniu podczas dłuższej jazdy. Do tego mała, sportowa kierownica, która idealnie "leży" w ręku i precyzyjny układ reagujący na najmniejszy ruch ze strony prowadzącego. Dodatkowym atutem wyposażenia testowanej wersji "Allure" były sportowe fotele - wystarczająco szerokiego, aby siedzieć wygodnie i odpowiednio wyprofilowane, aby utrzymać sylwetkę podczas dynamicznej jazdy na krętych drogach.



Układ napędowy. Pod maską umieszczono silnik wysokoprężny 1.6 e-HDi 92 KM. Muszę przyznać, że podczas jazdy wielokrotnie sięgałem myślami do sportowych korzeni modeli "20X" , bo auto prowadziło się właśnie w takim stylu. Zaskakująco dynamiczna, a przy tym oszczędna jednostka wyposażona w system start-stop. Połączona z 5-biegową skrzynią manualną, w której "dwójka" na starcie dawała się wykręcić w okolice 5 tys. obrotów. Podczas jazdy komputer pokładowy podpowiada kierowcy optymalny moment zmiany biegu na wyższy.



Bagażnik. Standardowa pojemność bagażnika mierzy 311 litrów. Niestety, w testowanym modelu został on ograniczony montażem opcjonalnego subwoofera (system hi-fi firmy JBL za 1500 zł). Pomimo to, ku mojemu zaskoczeniu, udało się zmieścić dwuczęściowy (gondola i podwozie) wózek dziecięcy i zdjętą półkę bagażnika, po czym z zapasem zamknąć klapę.

Minusy



3-drzwiowy hatchback.
Trudno nazwać to wadą, ale skoro dostaliśmy do testów 3-drzwiowe auto, to trzeba było i w nim sprawdzić montowanie fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. O ile te z grupy 0/0+ (do 13 kg, montowane tyłem do kierunku jazdy) i II-III (15-36 kg) udało się włożyć bez problemu przez otwór przednich drzwi, to gorzej było z grupą I (9-18 kg). Gabaryty większości fotelików, które chcieliśmy zamontować były od niego większe. Dodatkowo rozszerzający się ku przodowi środkowy tunel, nie pozwalał na bliżesze przesunięcie przedniego fotela w stronę kokpitu. Rozwiązaniem było włożenie go, po złożeniu oparć kanapy, przez bagażnik. Ale uwaga - w bazowej wersji wyposażenia "Access" oparcie jest co prawda składane, ale nie dzielone. Poza tym przecież codziennie nie montujemy fotelika.



Przednie pasy bezpieczeństwa. W wersji 3-drzwiowej dziwi brak możliwości regulacji wysokości przednich pasów bezpieczeństwa. To ważne, bo przy ustawieniu odpowiadającej mi wysokości fotela kierowcy czułem i złe ułożenie pasa i jego krawędź w okolicach szyi. W wersji 5-drzwiowej regulacja wysokości przednich pasów oferowana jest w każdym poziomie wyposażenia.



Skrzynia biegów. Chwaliłem i silnik i skrzynię biegów, jest jedno ale. Przekładni brakowało elastyczności, jeśli zwolniłem, to przed naciśnięciem pedału gazu musiałem zredukować bieg. Doskwierało to szczególnie na "dwójce" tocząc się do świateł - aby z niej ponownie ruszyć - musiałem solidnie napracować się nogą na sprzęgle.

Testowana wersja: Peugeot 208 1.6 e-HDi 92 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 548 km, średnia prędkość 43 km/h, średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Mniejszy może być wiÄ™kszy

· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry