portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy

Skoda Citigo
12-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Tak małego auta, jak Citigo, w ofercie Skody jeszcze nie było. Nadwozie 3- lub 5-drzwiowe, w środku tylko 4-miejsca i bagażnik o pojemności 234 litrów.




Plusy



Druga para drzwi. Jeśli myślimy o rodzinnym korzystaniu z samochodu to zdecydowanie lepiej dopłacić 1500 złotych do wersji 5-drzwiowej. Pomimo, że Citigo jest małe, to wsiadanie i wysiadanie z niego nie sprawia większej trudności. Po otwarciu tylnych drzwi mamy swobodny dostęp do środka oraz możliwość usadzenia i przypięcia dziecka w foteliku. Mankamentem może być uchylny sposób otwierania tylnych szyb.



Rozbudowany zestaw multimedialny. Samochody z Grupy Volkswagena przyzwyczaiły mnie do posiadania dużego, dotykowego ekranu. W przypadku najmniejszej Skody nie ma na to miejsca - poza tym auto ma być tanie, więc tniemy koszty. Jest jednak opcja w postaci systemu Move&Fun. To nic innego jak dotykowy panel nawigacji mocowany nad środkową częścią kokpitu. Poza mapami spełnia funkcję zestawu głośnomówiącego opartego na bluetooth, rozbudowanego komputera pokładowego, przeglądarki zdjęć z karty SD oraz wspomaga wizualnie system parkowania tyłem. Jest jedno ale - dla własnego spokoju trzeba pamiętać o zdjęciu panelu przez opuszczeniem samochodu.



Jednostka napędowa. W Citigo montowany jest zaledwie 3-cylindrowy silnik benzynowy MPI o pojemności 1 litra i mocach 60 lub 75 koni mechanicznych. Wydawało się, że to zbyt mało, aby móc nim jeździć poza miastem. Jednak po przejechaniu dystansu 540 kilometrów prawda okazała się zupełnie inna. Na pewno nie jest dynamiczny - przyspieszenie do "setki" w czasie 13,2 sekundy - ale całkiem żwawo można wyprzedzać, a na odcinku autostrady prędkościomierz doszedł do 140 km/h i czuć było, że można pojechać jeszcze szybciej. Optymalny moment zmiany biegu na wyższy podpowiada kierowcy wskaźnik na zestawie zegarów. Co ciekawe, według zasad z ekojazdy Auto Szkoły Skody, sugeruje zmianę co drugi bieg, np. "trójki" bezpośrednio na "piątkę".

Minusy



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej. Jedną z pierwszych rzeczy przy naszej ocenie samochodu jest sprawdzenie rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo dzieci. Na wyposażeniu fabrycznym Citigo nie znajdziemy wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera. Jest to opcja, za którą dopłacić trzeba zaledwie 200 złotych. Minus również za brak ostrzeżeń przed ustawieniem fotelika dziecka na przednim miejscu tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce na osłonach przeciwsłonecznych - jedyna informacja o tym znajduje się na środkowym słupku po stronie pasażera, o ile zauważymy ją wsiadając do samochodu. A to w przypadku auta pozbawionego wyłącznika poduszki stanowczo za mało.



Bagażnik.
Pojemność przestrzeni bagażowej mierzy 234 litrów - z pełnowymiarowym kołem zapasowym. Wysoki próg załadowczy sprawia, że bagażnik jest głęboki, co po części można uznać za zaletę. Niestety - cięcie ceny auta widoczne jest m.in. w braku obić nadkoli z tyłu. Gołą, lakierowaną na kolor nadwozia, blachę bardzo łatwo można porysować. Funkcjonalność bagażnika ogranicza również miejsce zamocowania gaśnicy - przeszkadza ona m.in. przy zapakowaniu zwykłego wózka spacerówki.



Tapicerka.
Jasna tkanina tapicerki (w tym przypadku Ivory) to niezbyt dobry wybór. Wymusza to na użytkowniku utrzymywanie sterylnej czystości w trakcie codziennej eksploatacji samochodu. Nie wspominając już o podróży z dziećmi. Szczególnie podatne na zabrudzenia, przez buty dzieci siedzących w foteliku z tyłu, są oparcia przednich foteli.

Testowana wersja: Skoda Citigo 1.0 MPI 75 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 422 km, średnia prędkość 54 km/h, średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Volkswagen ze znaczkiem Skody
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry