portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Skoda Rapid

Skoda Rapid
23-05-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Rapid zbliżony jest gabarytami do II-generacji Octavii i ma przy tym atrakcyjniejszą cenę zakupu. Szkoda, że oferowany jest tylko w jednej wersji nadwozia.



Plusy



Bagażnik. Zdecydowany atut Skody Rapid, co potwierdziły próby z pakowaniem wózków dziecięcych. W wersji z kołem zapasowym ma 530 litrów pojemności, a przy zestawie naprawczym o 20 litrów więcej. Nadwozie liftback zapewnia też bardzo duży otwór umożliwiający włożenie większych przedmiotów oraz łatwiejsze ich ułożenie. Pewną niedogodnością dla niższych osób, pomimo umieszczenia gumowej rączki, może być zamknięcie wysoko uniesionej klapy bagażnika.



Odblask. Prosta rzecz, która cieszy, a przede wszystkim poprawia bezpieczeństwo na drodze. Otworzenie przednich drzwi po zmroku widoczne jest dla innych kierowców, dzięki umieszczeniu na ich wewnętrznej stronie niewielkich odblasków.



Przemyślane rozwiązania. Hasło reklamowe Skody przekłada się w Rapidzie na dwa fajne elementy. Pierwszym jest specjalna kieszeń na kamizelkę odblaskową umieszczona pod fotelem kierowcy. Drugim, naszym zdaniem bardziej praktycznym, bo o wiele częściej używanym, jest schowana skrobaczka w pokrywie wlewu paliwa. Oba są standardem w każdej wersji wyposażenia.

Minusy



Czujniki parkowania. Już podczas pierwszych testów dziennikarskich zwróciliśmy uwagę na brak na osłonach przeciwsłonecznych naklejki ostrzegającej przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. Kiedyś było to negatywną cechą niektórych modeli Volkswagena, które tu odziedziczyła Skoda. To dziwne, bo np. w nowej Octavii naklejki są po obu stronach.



Dioda odłączonego airbagu. Po dezaktywacji działania czołowej poduszki powietrznej pasażera zapala się pomarańczowa dioda "OFF" umieszczona na centralnym miejscu kokpitu. Niestety, w słoneczny majowy dzień była ona dla kierowcy zupełnie niewidoczna.



Czujniki parkowania. Kierowcę podczas manewru mogą wspomóc czujniki parkowania umieszczone w tylnym zderzaku. Oprócz topowej wersji wyposażenia Elegance, trzeba za nie dopłacić 1250 złotych. W testowanym modelu były, ale ich zasięg nie obejmuje całego tyłu auta - przy niższych przeszkodach ich nie widzi. Sprawdził to ktoś z testujących Radipa przed nami, my potwierdziliśmy to w sprowokowanych sytuacjach.

Testowany model: Skoda Rapid 1.2 TSI 105 KM, 6-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 518 km, średnia prędkość 41 km/h, średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Maxi-Fabia czy mini-Octavia?
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry