include"menu_lewe.php"; ?> |
|
TESTY |
Plusy i minusy | Suzuki SX4
Suzuki SX4
12-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Napęd 4x4 i wyższy prześwit to zdecydowane plusy testowanego egzemplarza. Brak wyłącznika airbagu pasażera i mały bagażnik ograniczają jego rolę jako auta rodzinnego.

Plusy

Napęd 4x4. Chociaż to nie terenówka, wybór modelu z napędem na obie osie jest oczywisty. Wysoki prześwit (19 cm), krótki zwis z tyłu i załączenie stałej blokady 4x4 ułatwią dojazd na działkę, nad wodę czy w góry. Przy gorszych warunkach pogodowych tryb auto zapewni lepsze trzymanie się drogi.

Miejsce z tyłu. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają nie tylko w/y/siadanie, ale także codzienne wkładanie fotelika z grupy 0/0+, czy usadzanie większych dzieci w fotelikach i przypinanie ich pasami. Kolejnym plusem przy tych czynnościach jest wysokość auta. A gdy już w końcu usiądziemy na kanapie, jej siedzisko jest długie, wygodnie podtrzymuje podudzia w dłuższej trasie. Miejsca na nogi i nad głową - dla dwóch dorosłych osób - też wystarczająco dużo.

Zestaw multimedialny. Wraz z pojawieniem się S-Crossa, do starszego modelu trafił (jako opcja za 5 tys. zł) zestaw składający się z 6,1 calowego ekranu dotykowego z funkcją obsługi nawigacji, zestawu głośnomówiącego opartego na bluetooth, radia, odtwarzacza DVD oraz podpiętych urządzeń multimedialnych. Na ekranie wyświetlany jest też obraz z kamery cofania.
Minusy

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Dla wielu użytkowników jego brak będzie bez znaczenia, jednak u nas to jeden z podstawowych elementów testów. W przypadku rodzin z małym dzieckiem ograniczy funkcjonalność auta, dopóki fotelik nie zostanie zamieniony na ten montowany przodem do kierunku jazdy.

Bagażnik. Pojemność 270 litrów wystarczyłaby do spakowania dwuczęściowego wózka dziecięcego. Ale już jego kształty nie pozwalają na schowanie podwozia wózka. Z jednej strony ograniczony jest kątem nachylenia kanapy, z drugiej wysokim progiem ładunkowym.

Skrzynia biegów. Podczas jazdy, nawet w mieście, miałem odruch wrzucenia 6 biegu. Niestety, taka skrzynia montowana jest wyłącznie z silnikiem diesla.
Testowany model: Suzuki SX4 1.6 VVT 120 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 697 km, średnia prędkość b.d. km/h, średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km.
czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Pożegnanie?
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki |
|
|
include"menu_prawe.php"; ?> |