portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Volkswagen Touran III 7-osobowy

Te dwa dodatkowe fotele...
02-02-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W nowym Touranie znale�li�my wiele plus�w, kt�re chcieliby�my wymieni�, jednak trzymajmy si� konsekwentnie zasady wyboru tylko trzech pozycji. Testowany egzemplarz mia� dodatkowy rz�d siedze�, co w praktyce prze�o�y�o si� na jego... wady.



Plusy



Ochrona pieszych. Nowy Touran zosta� seryjnie wyposa�ony w aktywn� mask� silnika. Rozwi�zanie to sk�ada si� z szeregu czujnik�w reaguj�cych m.in. na naruszenie struktury przodu nadwozia. W chwili potr�cenia pieszego pirotechniczne �adunki aktywuj� si�owniki, kt�re b�yskawicznie unosz� mask� na niewielk� wysoko��. W za�o�eniach konstruktor�w (po raz pierwszy spotkali�my si�z tym rozwi�zaniem dekad� temu w Citroenie C6) powstaje "poduszka powietrzna", kt�ra ma zminimalizowa� skutki potr�cenia. W wi�kszo�ci tego typu sytuacji powsta�a energia i ci�ar cia�a pieszego deformuj� poszycie maski przez co dochodzi do ci�kich b�d� �miertelnych uraz�w spowodowanych uderzeniem w twarde elementy znajduj�ce si� w komorze silnika.



Blokada "dzieci�ca". Podr�uj�c z dzie�mi siedz�cymi z ty�u powinni�my zablokowa� im mo�liwo�� otwarcia drzwi od �rodka. Z regu�y s�u�y do tego manualny prze��cznik wbudowany w ram� odpowiednich drzwi. W ka�dej wersji wyposa�enia nowego Tourana mo�na go zast�pi� (za dop�at� jedynie 300 z�otych) blokad� elektroniczn�. W pakiecie otrzymamy r�wnie� blokad� automatycznej regulacji szyb. Plus przyznajemy jednak za mo�liwo�� podzielenia blokady na lew� lub praw� stron� samochodu. To bardzo praktyczne rozwi�zanie, gdy na co dzie� z ty�u podr�uje jedno dziecko (blokada w��czona na sta�e) i osoba doros�a (blokada nieaktywna). Przyda si� r�wnie� przy wysiadaniu np. pod szko�� - mamy pewno��, �e dziecko nie wysi�dzie od strony jezdni. Blokada od �rodka jest aktywna nawet po wy��czeniu silnika i otwarciu drzwi kierowcy.



Spryskiwacz kamery. Do odkrycia tego rozwi�zania przyczyni�a si� przede wszystkim panuj�ca podczas testu pora roku. Pomimo nie najlepszych warunk�w atmosferycznych - odwil� - obraz kolorowej kamery cofania (dop�ata 950 z�otych) z regu�y pozostawa� czysty. Okaza�o si�, �e w chwili uruchomienia spryskiwacza tylnej szyby, p�yn do mycia lecia� tak�e - pod du�ym ci�nieniem - z dodatkowej dyszy umieszczonej obok obiektywu kamery.

Minusy



Monta� wybranych fotelik�w Isofix. Ka�de z siedze� w III rz�dzie zaopatrzone jest w par� mocowa� Isofix, na kt�rym widnieje ikonka standardu i-Size. Oznacza to, �e tych miejscach zawsze pasowa� b�dzie fotelik dzieci�cy oznaczony r�wnie� tym znaczkiem. W naszym przypadku by�a to baza Maxi-Cosi 2WayFix z nog� stabilizuj�c�. Jednak w praktyce okaza�o si� to niemo�liwe! Ostatni rz�d siedze� umieszczony jest wy�ej, pod�oga znajduje si� mniej wi�cej na wysoko�ci siedzisk w II rz�dzie, co te� uniemo�liwi�o prawid�owe ustawienie nogi stabilizuj�cej. Efekt? Na dw�ch dodatkowych siedzeniach nie mogli�my zamontowa� bazy 2WayFix i skorzysta� z fotelik�w Pebble Plus i 2WayPearl. OK, ale w tej sytuacji umieszczenie tam ikonki standardu i-Size jest b��dem. Dla porz�dku trzeba doda�, �e monta� na tych miejscach dw�ch fotelik�w z grupy I i II-III przebieg� bez problem�w.



Komfort w III rz�dzie. Volkswagen Touran jest minivanem, w kt�rym opcjonalnie mo�na zam�wi� dwa sk�adane fotele tworz�ce trzeci rz�d. A to oznacza, �e wymiary auta - w odniesieniu do wersji 5-osobowej - pozostaj� bez zmian. Przek�ada si� to na komfort podr�y, im wy�sza osoba, tym bardziej b�dzie musia�a podkurczy� nogi - sytuacji nie rozwi��e przesuni�cie do przodu foteli �rodkowego rz�du. Dodatkowo oparcie ostatnich foteli jest niskie przez co barki i kark "wisz�" w powietrzu. Nie pomo�e obni�enie (do�� wysokiego) zag��wka, gdy to zrobimy wystawa� nad nim b�dzie czubek naszej g�owy, a to nie gwarantuje optymalnej ochrony. Po przejechaniu autostrad� oko�o 50 km siedz�ca z ty�u osoba narzeka�a na niewygodn� pozycj�.



Roleta baga�nika. Jej zadaniem jest zas�oni�cie zawarto�ci przestrzeni baga�owej przed wzrokiem os�b postronnych. Nie skorzystamy z niej po roz�o�eniu III rz�du siedze�, jednak wi�ksz� wad� jest to, �e nie mamy co z ni� zrobi�. Jest za d�uga w stosunku do szeroko�ci pomi�dzy nadkolami i nie po�o�ymy jej p�asko na pod�odze baga�nika. Teraz ju� wiadomo sk�d wzi�y si� na niej �lady but�w. Osoby testuj�ce auto przed nami k�ad�y j� pod nogami w �rodkowym rz�dzie siedze�.

Dane z komputera pok�adowego: pokonany dystans: 542 km, �rednia pr�dko��: 36 km/h, �rednie zu�ycie paliwa: 9,2 l/100 km.

czytaj tak�e:
Bezpiecze�stwo dziecka | Wyposa�enie samochodu
Bezpiecze�stwo dziecka | Foteliki i w�zki
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry