portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY | Bezradność państwa wobec przestępców drogowych
TESTY | Dziecko w Alfa Romeo Tonale - foteliki i wózki
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Toyota Auris

Toyota Auris
27-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Układ jezdny testowanego tym razem egzemplarza Aurisa krył w sobie miłą niespodziankę. Jednak jego bagażnik okazał się mniej pakowany od aut konkurencji.



Plusy



Systemy pomagające w manewrze cofania. Podniesiona linia tyłu auta i mała szyba w klapie bagażnika ograniczają widoczność. Kierowcę, o ile nie ma dwóch najniższych wersji wyposażenia, wspomaga kamera umieszczona obok klamki bagażnika. Jej obraz przenoszony jest na kolorowy wyświetlacz wbudowany w centralne miejsce kokpitu. Wybierając pakiet Comfort mamy dodatkowo czujniki parkowania przód/tył oraz system SIPA, który samodzielnie zaparkuje auto wzdłuż krawężnika.



Dach. Po raz kolejny wyróżniamy szklany dach. W przypadku Aurisa nosi on nazwę SkyView. Zaczyna się zaraz za osłonami przeciwsłonecznymi nad przednią szybą, a kończy za zagłówkami kanapy. Wykonano go z jednej tafli przyciemnianego szkła, co podnosi wrażenia z jazdy - czy to po odcinkach leśnych czy po zmroku w mieście. Do jego zasłonięcia służy sterowana elektrycznie roleta. Dostępny za dopłatą, której wysokość uwarunkowana jest od wyboru innych opcji.



Układ jezdny. Połączenie dwulitrowego silnika wysokoprężnego z 6-biegową skrzynią manualną jest dużą zaletą testowanego Aurisa. Jednak podczas jazdy po mazurskich krętych i wąskich drogach dało odczuć się coś jeszcze. Auto praktycznie przyssało się do nawierzchni, z dużym spokojem pokonywało zakręty i tłumiło nierówności podniszczonej drogi. Coś dodano do belki skrętnej w tylnej osi? Nie, w tej wersji silnikowej (i benzynowej Valvematic 130) zastąpiono ją podwójnym wahaczem. Różnica spora w porównaniu do - użytkowanej niedano w ramach Długodystansowego Testu Flotowego - wersji 1.4 D-4D 90 KM.



Minusy

Kokpit. Nie powinniśmy oceniać tutaj wyglądu deski rozdzielczej, która raczej jest krokiem wstecz, bo to nie ma wpływu na poziom bezpieczeństwa. Tym bardziej, że przyciski są na swoich miejscach, kierowca ma je pod ręką i trudno pomylić ich przeznaczenie. Przyczepiamy się do umiejscowienia, a przede wszystkim wielkości i podświetlenia zegarka, którego odczyt może sprawić trudność podczas prowadzenia auta. Drugą uwagę kierujemy do wykończenia elementów kokpitu, szczególnie panelu przed pasażerem. Odbite światło z błyszczącej powierzchni potrafi rozproszyć uwagę kierowcy.



Podłokietnik na tylnej kanapie. To standard w 3 ostatnich poziomach wyposażenia, który służy m.in. za uchwyt do dwóch kubków/puszek/butelek z napojami. Jednak w chwili otwierania opada siłą bezwładności prawie na siedzisko kanapy i nie można wyregulować jego wysokości. Co prawda napoje nam się nie wyleją, ale trudno oprzeć o niego rękę.



Bagażnik. Komfort pasażerów kanapy został okupiony kształtem bagażnika. Kąt pochylenia oparć nie pozwala wykorzystać w pełni jego długości. Dodatkowo zabiera ją belka tuż nad podłogą (z drugiej strony może ona zapobiec podczas wypadku przesunięciu się rzeczy do wnętrza kabiny). Takie ukształtowanie prestrzeni nie pozwoliło na schowanie podwozia dwuczęściowego wózka dziecięcego - co udało się nam m.in. w Volkswagenie Beetle, Golfie czy BMW serii 1.

Testowany model: Toyota Auris 2.0 D-4D 125 KM, 6-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 1138 km, średnia prędkość 43 km/h, średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Kompaktowy hit Toyoty
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry