portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
PRZEPISY | Ostatni etap nowelizacji przepisów drogowych
TESTY | Plusy i minusy - Po trzy (nie)praktyczne rozwiązania | Nissan X-Trail III
WYDARZENIA | Kandydaci do tytułu Car of the Year 2021 na polskim rynku

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
Plusy i minusy | Mazda 3 sedan

Z większym bagażnikiem
21-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

"Trójkę" - choć tylko w topowej wersji - wyposażono w kilka nowych elementów podnoszących bezpieczeństwo. Sedan zdecydowanie wyróżnia się przestrzenią bagażową, chociaż mamy kilka praktycznych uwag.



Plusy



Bezpieczeństwo. Elektroniczne układy wspomagające kierowcę trafiają do mniejszej "trójki". Na jej pokładzie debiutuje m.in. aktywny tempomat, system zapobiegający zderzeniu czołowemu (automatyczna aktywacja układu hamulcowego), czy asystent utrzymania pasa ruchu. Szkoda, że to wszystko tylko w topowej wersji SkyPassion - w pozostałych nie ma nawet za dopłatą, ale pewnie z czasem...



Ekologia. W założeniu inżynierów Mazdy technologia SkyActive ma ograniczać zużycie paliwa. Wpływa na to lżejsze nadwozie, zawieszenie oraz odpowiednio skonstruowane silniki i skrzynie biegów. Jednostka pracuje oczywiście w systemie start/stop, który monitoruje komputer pokładowy. Kierowca w klarowny sposób otrzymuje informacje, ile dzięki niemu zaoszczędził paliwa. Po 5 minutach takich przestojów nasz dystans wzrósł o 32 kilometry - a to był tylko jeden przejazd po zakorkowanej Warszawie.



Bagażnik 1. Sedan nad hatchbackiem przeważa oczywiście pojemnością przestrzeni bagażowej. Liczy ona 55 litrów więcej (419 litrów). Może i sedan jest mniej praktyczny, ale przez węższy otwór zmieściły nam się wszystkie elementy wózków, a i spakowanie jednocześnie dwóch nie sprawiło żadnej trudności.

Minusy



Blokada drzwi. A raczej jej brak. Drzwi automatycznie nie zaryglują się ani po uruchomieniu silnika, ani po przejechaniu określonego odcinka, ani po przekroczeniu danej prędkości, ani po upływie jakiegoś czasu. Na kokpicie nie znajdziemy też stosownego przycisku. Jedynym wyjściem jest wciśnięcie guzika przy klamce drzwi.



Bagażnik 2. Funkcjonalność przestrzeni bagażowej ograniczają zawiasy klapy. Przy pakowaniu trzeba uwzględnić na nie miejsce, inaczej albo coś zgnieciemy, albo nie domkniemy bagażnika.



Bagażnik 3. W jego wnętrzu nie znajdziemy uchwytów do mocowania siatki bądź linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Są one na liście akcesoriów, ale tylko do wersji hatchback.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 512 km, średnia prędkość 38 km/h, średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | W mniej popularnej wersji
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry