portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Rusza budowa kolejnego odcinka S19
TESTY | Dogrywka - Honda CR-V ładowana bez podłączenia do gniazdka
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Fiat 500 Sport

ZaskakujÄ…cy maluch
15-07-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Czteroosobowe auto z bagażnikiem o pojemności 185 litrów w praktyce okazało się bardzo pojemne. Rozczarowały za to niektóre elementy użytkowe.



Plusy



Przestronność. Nasza Fundacja ?Jedź Bezpiecznie" od kilku lat uczestniczy w wielu piknikach, przy których wykorzystujemy różne modele samochodów. Na ostatnim był z nami testowany egzemplarz ?pięćsetki", w którym pomieściliśmy się w trzy osoby i wszystkie niezbędne rzeczy, w dużej części w bagażniku. Pokonaliśmy przy tym ponad 200 kilometrów.



Skrzynia biegów. Do dwucylindrowego silnika o pojemności niespełna 0.9 litra wystarczy skrzynia z 5-biegami. Ale jeśli dodamy turbodoładowanie, moc 105 koni mechanicznych i liczymy na lepsze przyspieszanie może okazać się, że to za mało. Brawa dla producenta, że zdecydował się na skrzynię z szóstym biegiem. Dużo radości na autostradzie, a przy spokojnej jeździe oszczędzamy nieco paliwa.



Poduszki powietrzne. Dziś standardem, choć nie wymaganym przez przepisy UE, jest 6 poduszek powietrznych. Jednak nie zawsze ten zestaw trafia do najmniejszych aut. W przypadku każdej ?pięćsetki" producent dodaje siódmą, chroniącą nogi kierowcy. A to rzadkość nawet w modelach z wyższej półki.

Minusy



Zagłówki. Sportowe fotele są nadzwyczaj wygodne, z tyłu osoby średniego wzrostu też nie narzekały na komfort podróży. Szkopuł w tym, że przy dłuższej podróży zaczną doskwierać nam twarde zagłówki.



Przednie pasy bezpieczeństwa. W zajęciu optymalnej pozycji za kierownicą pomaga regulowany na wysokość fotel kierowcy (w bazowej wersji ?Pop" dopłacić trzeba 500 zł) oraz kolumna kierownicy (standard). Brakuje jednak możliwości regulacji wysokości przednich pasów - przy tej cenie auta powinna być.



Zamykanie bagażnika. Fiat 500 to kultowe i stylowe auto, a do zamykania bagażnika służy parciany pasek mocowany wkrętem! Ani to wygodne, ani estetyczne.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | (Z) Polski Fiat
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry